خلاصه ماشینی:
"اما در کتاب حاضر هیچگونه صحبتی از تحقیقات و مطالعات انجام شده در سالهای اخیر در مراکز تحقیقاتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به میان نمیآید و فقط به ارائهی نتایج تحقیقاتی که هفت سال پیش(1375) توسط مرکز تحقیقات،مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما انجام شده بود،بسنده میشود.
اما در مورد منابع لاتین کتاب که برخی از آنها متعلق به محققان و نظریه پردازان معروف ارتباطات است،بهتر بود از منابع و مراجع جدیدتر و روزآمدتری استفاده میشود زیرا اکثر این منابع متعلق به نظریات آنان در دهههای 80 و اوایل دهه 90 میلادی است.
اکنون زمان آن فرارسیده است که نویسندگان و محققان علوم ارتباطات کشور علاوه بر نگارش کتابهای نظری و ارائهی پیشنهاد در این حوزه و نیز ترجمهی تجارب سایر کشورها،کتابها و منابعی را به رشته تحریر در آورند که حاصل تحقیقات کاربردی آنها در ایران در مورد شناخت مخاطبان رسانهها باشد."