خلاصة:
امروزه تولیدکنندگان کالاهای لوکس برای رونق کسب و کار خود، اینترنت را به عنوان یک کانال توزیع به کار میگیرند. همه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ، این روزها دارای وب سایت اینترنتی هستند. نشانی اینترنتی شرکتها بسیار مهمتر از شماره تلفن های آنها بشمار می آید. علاوه بر این، شرکت ها تلاش میکنند خود را در فضای مجازی معرفی کنند. بسیاری از شرکت ها نیز سعی کرده اند که از ظرفیت های اینترنت برای فروش آنلاین استفاده کنند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فروش اینترنتی کالاهای لوکس، اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت بر مشتریان شرکت نوین چرم میباشد. برای این منظور در این پژوهش از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه مشتمل بر 42 گویه استفاده گردیده است. همچنین، جامعه آماری در این پژوهش مشتریان شرکت نوین چرم واقع در شهر تهران می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد مربعات جزئی به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که اثرات دسترسی آنلاین بر راحتی معامله تأثیر مثبت و معنادار، و بر کمیابی ادراک شده مشتریان تاثیر منفی و معنادار دارد. از طرفی نیز، کمیابی ادراک شده با در نظرگرفتن متغیر میانجی تمایل به برند، تأثیر مثبتی بر تمایل خرید مشتریان دارد.
ملخص الجهاز:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فروش اینترنتی کالاهای لوکس ، اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت بر مشتریان شرکت نوین چرم میباشد.
نتایج پژوهش نشان میدهد که اثرات دسترسی آنلاین بر راحتی معامله تأثیر مثبت و معنادار، و بر کمیابی ادراک شده مشتریان تاثیر منفی و معنادار دارد.
توجه به قابلیت های فروش آنلاین و دسترسی مشتریان به محصولات ، و وجود روابط شبکه کسب و کار میتواند زمینه موفقیت در بازارهای هدف جهانی را فراهم سازد؛ بنابراین آشنایی شرکت ها با قابلیت ها و مزایای فروش آنلاین در برند کالای لوکس ، تمایل به نام تجاری و راحتی خرید را مرتفع ساخته و اثربخشی فعالیت ها در بخش فروش آنلاین را افزایش خواهد داد.
که این موارد نشان میدهد که فروش آنلاین کالای لوکس و تمایل به خرید در سطح ٩٩ درصد معنادار هستند و کمبود ادراک شده و تمایل به برند و راحتی معامله به عنوان متغیر میانجی نقش مهمی ایفا میکنند.
11) Atmospherics: an examination of homepage design", International Journal of Retail Distribution Management, Vol. 41 No. 11/12, pp.
"Consumer intentions to falsify personal information online: unethical or justifiable?" Journal of Marketing Management 33(15-16): 1402-1412.
(2005), "Selling luxury brands online", Journal of Internet Commerce, 55) Shen, B.
"Can offline stores drive online sales?" Journal of Marketing Research 54(5): 706-719.
Selling luxury products online: The effect of a quality label on risk perception, purchase intention and attitude toward the brand.
Selling luxury products online: The effect of a quality label on risk perception, purchase intention and attitude toward the brand.