خلاصة:
یکی از عوامل اثرگذار بر عملکرد بازاریابی، ارزش ویژه برند است. ازنظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی می شود بسیار حائز اهمیت است. در کشور ما نیز شرکت هایی که محصولات متنوع ارائه می دهند به طور خودآگاه یا ناخودآگاه از این استراتژی استفاده می نمایند که در بسیاری از موارد با شکست مواجه می شوند و عدم آگاهی از منابعی که بر ارزش ویژه برند اثر می گذارند و ناتوانی در تشخیص منابع با اولویت بالاتر می تواند اثرات مخربی بر سهم بازار شرکت داشته باشند. پژوهش حاضر ازنظر هدف کمی کاربردی و ازنظر روش پژوهش توصیفی می باشد. با توجه به نتایج حاصل
از ادبیات تحقیق و سوابق مرتبط با تحقیق حاضر، ابعاد ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار گرفتند و با توجه به ادبیات تحقیق و سوابق پیشین نقش این متغیر بر اثرگذاری فعالیت های بازاریابی بر عملکرد بازاریابی مورد تائید قرار گرفت.
ملخص الجهاز:
با توجه به ارتباط برندها در توضیح نظریه بازاریابی از عملکرد شرکت و مقدار زیاد منابعی که شرکت برای ایجاد، فراگیری و مدیریت برند صرف می کند (مورگان و همکاران، 2009)، مطالعه بر روی رابطه بین ارزش ویژه برند و عملکرد خلاء مهم در Weerawardena Kreen Worhise et al دانش بازاریابی را بررسی خواهد کرد.
به عبارت ساده تر، اثر بخشی سازمانی معمولاً در قالب میزان یا درجه ای است که در آن، یک سازمان اهدافش را به دست می آورد (کیم و 3 m"/>m"/>، 201 4 e"/>e"/> (1997) در بازبینی خود از مطالعات صورت گرفته پیرامون اثربخشی سازمانی، اظهار داشت که معیارهای ارزیابی اثربخشی سازمانی باید به گونه ای ایجاد شود که بتوان آنها را به منظور مقایسه سازمان ها، سنجش تأثیر تلاش های صورت گرفته در جهت توسعه سازمانی و تعیین ویژگی هایی از سازمان که بهطور معناداری با اثربخشی سازمانی به عنوان یک مفهوم بنیادی مرتبط هستند به کار گرفت؛ از جمله این معیارها می توان به این موارد اشاره کرد: اثربخشی کلی، کارایی، کیفیت، رشد، انگیزش، کنترل، انعطاف پذیری و سازگاری، مهارت های وظیفه ای مدیریت، ارتباطات و مدیریت اطلاعات، مشارکت و تقسیم قدرت، پیشرفت، بهره وری، سود، میزان غیبت، رضایت شغلی، روحیه، تضد، تعیین هدف و برنامه ریزی، مهارت های بین فردی مدیریتی، آمادگی، کاربرد منابع محیطی، ارزش منابع انسانی، آموزش و توسعه (کاپلان 5 n"/>n"/> .
در بازارهای تقسیم بندی شده و دینامیک (کا 8 et al"/>et al"/>، 2007) قابلیت های استفاده Katsikea, Qiu & Lin Kim Camble Kaplan & Norton Cacciolatti et al Kozlenkova et al Cavusgil et al بازار برای نوآوری فنی بسیار مهم هستند لذا، قابلیت های بازاریابی دینامیک ازنظر ظرفیت جذبی و مدیریت دانش تعریف میشوند (بارالس – مولینا و همکاران 1 ، 2014).