خلاصة:
هدف این پژوهش ارائه مدلی جهت توفیق در بازارهای داخلی و خارجی با استفاده از آموزش و بهسازی منابع انساتی میباشد. رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به طور موثر فعالیتهایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بدین منظور با توجه به مرور ادبیات و تجزیه و تحلیل نظرات کارشناسان، خبرگان و مدیران و استفاده ازروش تحقیق کیفی از نوع اکتشافی استفاده شد و از مصاحبه نیمه ساختاریافته، تحلیل محتوا، گروه کانونی و گروهبندی خبرگان استفاده شده و با توجه به اینکه پژوهش حاضر از نوع کیفی میباشد ابتدا دادههای کیفی از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته و همچنین مقالات متعدد بدست آمده که در جدول فصل۴ مجموع 140 کد استخراج گردید که از طریق ۱۵ مصاحبه انجام شده بدست آمد در ادامه با توجه به اینکه محقق کدهای را غربالگری نمود به 64 کد غربال شده رسید که در جلسه گروهبندی خبرگان به 7 مولفه و 3 بعد توسط خبرگان گروه بندی شد.
The purpose of this study is to provide a model for success in domestic and foreign markets using training and improvement of human resources. Achieving the goals of the organization depends on the ability of employees to perform the assigned tasks and adapt to the changing environment. Implementation of training and improvement of human resources causes people to be able to effectively continue their activities and increase their efficiency in accordance with organizational and environmental changes. For this purpose, according to the literature review and analysis of the opinions of experts, experts and managers and the use of qualitative research method, exploratory type was used and semi-structured interview, content analysis, focus group and expert grouping were used. It is of qualitative type. First, qualitative data were obtained through semi-structured interviews as well as several articles. In Table 4, a total of 140 codes were extracted, which was obtained through 15 interviews. It was found that in the expert grouping session, it was grouped into 7 components and 3 dimensions by the experts.
ملخص الجهاز:
جدول ٤ شاخص هاي تحقيق مفهوم بعد مولفه شاخص بهينه سازي منابع چشم انداز توسعه اي دسترسي به سيستم هاي اطلاعاتي استراتژي هاي سازماني نظام جبران خدمات فرهنگ سازماني جو سازماني ارتباطات اثربخش سازماني توان رهبري کار تيمي مشارکت جامعه فرايندهاي آموزشي و گروهي برنامه هاي هدفمند آموزشي پردازش عملياتي تکنولوژي هاي جديد آموزشي استراتژي آموزش و دانش شغلي بهسازي منابع انساني مهارت شغلي فرآيندهاي آموزشي انطباق پذيري محتواي آموزش نيازسنجي اثربخش آموزشي يادگيري مستمر ارزيابي برنامه هاي آموزشي فنون ارزشيابي آموخته ها، مديريت و سازماندهي ويژگي هاي تشخيصي مشارکت فعالانه خلاقيت فردي هدفمداري خودکنترلي استعداد ذاتي توان يادگيري فردي مسئوليت پذيري سازوکارهاي اجرايي ظرفيت کارکنان ارزشيابي، نظام بازخورد و مهندسي مجدد ادراک فردي نگرش مثبت انديشي اميدوراي به آينده رضايت دروني مفهوم بعد مولفه شاخص خوشبيني به مسائل تلاش براي موفقيت عوامل فردي و برنامه ريزي و آمادگي مديريت و سازماندهي کلاس درس ، آموزش يا تدريس با کيفيت عوامل تکنولوژيکي جهت گيري اخلاقي ارزش هاي اخلاقي هنجارهاي سازماني عدالت محوري دوري از تبعيض اعتماد متقابل احترام تعيين استانداردهايي براي عملکرد تجربيات و دانش شغلي مداوم و مشاوره پذيرش قوانين ارزش هاي فرهنگي ملي ارزش هاي فرهنگي بين المللي توسعه نگرش فرهنگي اعتقادات مذهبي فعاليت هاي فرهنگي برنامه هاي مناسب جهت ارائه محتواي با کيفيت بافتار توسعه کارگاه هاي نوين آموزشي در قالب بازآموزي و آموزش فعاليت هاي پژوهشي آينده پژوهي استانداردهاي شغلي توسعه حرفه اي الگوهاي حرفه برنامه هاي راهبردي قوانين و مقررات مرتبط سيستم آموزش رشد و پرورش انسان ها منابع علمي در دسترس جدول ٥ گروه بندي خبرگان مفهوم بعد مولفه پردازش عملياتي استراتژيهاي سازماني فرآيندهاي آموزشي استراتژي آموزش و بهسازي منابع ظرفيت کارکنان ويژگيهاي تشخيصي انساني ادارک فردي (به تصویر صفحه رجوع شود) شکل ١ مدل مفهوميپژوهش نتيجه گيري وپيشنهادها همانطور که در اشاره شد با توجه به اينکه پژوهش حاضر از نوع آميخته ميباشد ابتدا داده هاي کيفي از طريق مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته و همچنين مقالات متعدد بدست آمده که در جدول فصل ٤ مجموع ١٤٠ کد استخراج گرديد که از طريق ١٥ مصاحبه انجام شده بدست آمد در ادامه با توجه به اينکه محقق کدهاي را غربالگري نمود به ٦٤ کد غربال شده رسيد که در جلسه گروه بندي خبرگان به ٧ مولفه و ٣ بعد توسط خبرگان گروه بندي شد.