خلاصة:
ﻫﺪف ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﺟﺬب ﻣﻨﺎﺑﻊ و ﺳﻮدآوری ﺑﺎﻧﮏ ﻫﺎ در ﺣﺎﻟﺖ ﻫﺎی رﮐﻮد ﺗﻮرﻣﯽ و روﻧﻖ اﻗﺘﺼﺎدی در ﺑﺎﻧﮏ ﺻﺎدرات اﺳﺘﺎن ﺳﻤﻨﺎن اﺳﺖ. ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ دﯾﺪ ﻫﺪف از ﻧﻮع ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ روش ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ از ﺷﺎﺧﻪ ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺟﻤﻊ آوری داده ﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ در6 ﺣﻮزه ﺑﺎ 24 ﺳﻮال ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺷﺪه اﺳﺖ. رواﯾﯽ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ و ﻇﺎﻫﺮی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﺑﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ اﺳﺘﺎد راﻫﻨﻤﺎ و ﻣﺸﺎور رﺳﯿﺪه اﺳﺖ. ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ روش ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺑﻄﻮر ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ 0,80 ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS19 اﺳﺘﻔﺎده ﮐﺮده اﯾﻢ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دﻫﺪ ﮐﻪ ﺗﻮزﯾﻊ ﭘﺎﺳﺦ ﻫﺎ ﻧﺮﻣﺎل ﻧﺒﻮده ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ از روش ﻫﺎی ﻧﺎﭘﺎراﻣﺘﺮﯾﮏ ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺷﺪه اﺳﺖ. در ﺣﺎﻟﺖ روﻧﻖ اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺳﻬﻢ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﺪاری ﺑﺎ 0,404 و ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺳﻬﻢ را ﻧﺮخ ﺑﻬﺮه داراﺳﺖ. در رﮐﻮد ﺗﻮرﻣﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺳﻬﻢ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﻣﺪاری ﺑﺎ 0,283 و ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺳﻬﻢ را ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت داراﺳﺖ. در ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻓﺮﺿﯿﺎت ﻓﺮﻋﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﯿﺰ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎی روﻧﻖ اﻗﺘﺼﺎدی و رﮐﻮد ﺗﻮرﻣﯽ ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﯽ داری وﺟﻮد دارد.
ملخص الجهاز:
بنابراين سوال اصلي اين تحقيق اين است که : عوامل موثر بر جذب منابع و سودآوري بانک ها در حالت هاي رکود تورمي ورونق اقتصادي چيست ؟ ٢- بيان مسئله نظام بانکي در اقتصاد کشور، مسووليت بسيار سنگيني دارد و يکي از مهمترين ارکان اقتصادي کشور محسوب مي شود.
نتيجه شامل دو خروجي است : خروجي اول جدول فراواني مي باشد: 16Sign Test (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اينکه مقدار sig کمتر از ٠,٠٥ است فرضيه آماري صفر رد مي شود بعبارتي بين جذب منابع بانک ها در حالات رکود تورمي و رونق اقتصادي تفاوت معني داري وجود دارد.
17 Sum of Ranks 18 Mean Rank 19 Negative Ranks 20 Positive Ranks 21 Ties (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اينکه مقدار sig کمتر از ٠,٠٥ است فرضيه آماري صفر رد مي شود بعبارتي بين نرخ بهره پرداختي بانک ها در حالات رکود تورمي و رونق اقتصادي تفاوت معني داري وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اينکه مقدار sig کمتر از ٠,٠٥ است فرضيه آماري صفر رد مي شود بعبارتي بين ميزان تسهيلات پرداختي بانک ها در حالات رکود تورمي ورونق اقتصادي تفاوت معني داري وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اينکه مقدار sig کمتر از ٠,٠٥ است فرضيه آماري صفر رد مي شود بعبارتي بين تنوع و کيفيت خدمات بانک ها در حالات رکود تورمي ورونق اقتصادي تفاوت معني داري وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به اينکه مقدار sig کمتر از ٠,٠٥ است فرضيه آماري صفر رد مي شود بعبارتي بين تبليغات هدفمند بانک ها در حالات رکود تورمي ورونق اقتصادي تفاوت معني داري وجود دارد.