خلاصة:
امروزه، مسائل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی در محیط های جغرافیایی به دلیل افزایش فشار ذینفعان در مورد اثرات نامطلوب اجتماعی و زیست محیطی اقدامات شرکت های گردشگری، در خط مقدم دستور کار شرکت های مهمان نوازی قرار دارند. هدف از مطالعه مقدماتی بررسی مزایای گواهی های پایداری برای کسب و کارها، تأثیر آنها بر عملکرد مالی شرکت های مهمان نوازی پرداخته است و در سطح مجموعه رقابتی (کامپست) آن مشخص نیست. که برای پرکردن شکاف فوق در ادبیات، این مطالعه از داده های هتل پارسیان – استان چهارمحال و بختیاری به عنوان هتل سبز استفاده شده است. تا تأثیر گواهیهای پایداری را بر شاخصهای عملکرد کلیدی در هتل به کامپست خود (به عنوان مثال، اشغال، میانگین نرخ روزانه، درآمد هر اتاق در دسترس)، مقایسه کند. روش بررسی در این مطالعه، برای آزمایش فرضیههای خود، مدلهای اثر تصادفی مختلفی را به کار بردیم تا تعیین کنیم آیا دریافت گواهینامه عملکرد هتل را بهبود میبخشد، آیا هتلها باید به هتلی که گواهی دریافت میکند واکنش نشان دهند و آیا ترتیب پاسخ و زمانبندی پاسخ اهمیت دارد یا خیر. نمونه ما شامل مجموعه داده پانل نامتعادل از 51625 مشاهدات ماهانه از هتل بین المللی پارسیان دارای گواهی استاندارد واقع در استان چهارمحال و بختیاری است. ما هتل بین المللی پارسیان را بر اساس تأیید قبلی و سبز بودن توسط چندین مطالعه انتخاب کردیم که این استان یک مقصد گردشگری به عنوان قطب اکو موزه طبیعت گردی است و هتل مذکور همه سطوح را شامل میشود. یافتهها ما نشان میدهد که هتلهای دارای گواهینامه میتوانند خود را در مقایسه با رقبا از طریق مزیت حرکت اول افزایش دهند. در نتیجه، این مطالعه کمک های قابل توجهی به ادبیات مدیریت محیطی و پویایی رقابتی در صنعت مهمان نوازی ارائه می دهد. ما دستورالعملهایی را در مورد زمانبندی پاسخگویی به هتلهای دیگر در مجموعه رقابتی آنها هنگام دریافت گواهینامه پایداری به مدیران ارائه میکنیم.
nowadays, environmental, social and governance issues in geographic environments is at the forefront of hospitality companies' agenda due to the increasing pressure of stakeholders regarding the adverse social and environmental effects of tourism companies' actions. the purpose of the preliminary study is to examine the benefits of sustainability certificates for businesses, their impact on the financial performance of hospitality companies, and it is not clear at the level of the competitive set (compost). to fill the above gap in the literature, this study used the data of parsian hotel - chaharmahal province and bakhtiari as a green hotel. to compare the impact of sustainability certificates on key performance indicators in the hotel to its comp (eg, occupancy, average daily rate, revenue per available room). methodology in this study, we used various random effect models to test our hypotheses to determine whether receiving certification improves hotel performance, whether hotels should respond to a hotel receiving certification, and whether the order of response and timing of response does it matter or not? our sample consists of an unbalanced panel dataset of 51,625 monthly observations from the standard-certified parsian international hotel located in chaharmahal and bakhtiari province. we chose parsian international hotel based on the previous confirmation and greenness by several studies that this province is a tourist destination as the eco pole of the nature tourism museum and the said hotel includes all levels. our findings suggest that certified hotels can enhance themselves compared to competitors through first-mover advantage. in conclusion, this study provides significant contributions to the literature on environmental management and competitive dynamics in the hospitality industry. we provide managers with guidelines on when to respond to other hotels in their competitive portfolio when receiving sustainability certification.
ملخص الجهاز:
هدف از مطالعه مقدماتي بررسي مزاياي گواهي هاي پايداري براي کسب و کارها، تأثير آنها بر عملکرد مالي شرکت هاي مهمان نوازي پرداخته است و در سطح مجموعه رقابتي (کامپست ) آن مشخص نيست .
روش بررسي در اين مطالعه ، براي آزمايش فرضيه هاي خود، مدل هاي اثر تصادفي مختلفي را به کار برديم تا تعيين کنيم آيا دريافت گواهينامه عملکرد هتل را بهبود مي بخشد، آيا هتل ها بايد به هتلي که گواهي دريافت مي کند واکنش نشان دهند و آيا ترتيب پاسخ و زمان بندي پاسخ اهميت دارد يا خير.
ما از مطالعه اي که چارچوب عمل -واکنش پويايي رقابتي را براي ارزيابي مزيت رقابتي هتل هاي استان چهارمحال و بختياري که گواهي هاي پايداري در سطح ملي را در مجموعه هاي خود دريافت مي کنند و تأثيرات آن بر شاخص هاي کليدي عملکرد هتل (به عنوان مثال ، اشغال ، ميانگين نرخ روزانه ، درآمد هر اتاق در دسترس ).
چهارچوب مفهومي ٣-٣-متغير همه مدل ها تأثير متغيرهاي پيش بيني کننده مختلف را بر معيارهاي عملکرد اصلي هتل ها بررسي کردند: ميانگين نرخ روزانه ( -Espino )٢٠٠٥( ,n-Robainaguez and PadroRodrl( ،اتاق اشغال شده ، درآمد هر اتاق در دسترس ، از اين رو، هر مدل تفاوت بين عملکرد ماهانه هتل هاي کانوني و ميانگين مجموعه هاي آنها را براي تعيين عملکرد هتل هاي داراي گواهي در مقايسه با رقباي اصلي خود تخمين زد.
نتايج نشان مي دهد که هتل هاي داراي گواهينامه پايداري عملکرد خود را در مقايسه با رقباي خود براي درآمد هر اتاق در دسترس ، ميانگين نرخ روزانه و اشغال افزايش دادند.