ملخص الجهاز:
"این روزنامه در یکی از شمارههای خود در مورد چای اینگونه تبلیغ کرد:نوشیدنی چینی بسیار عالی که مورد تائید همه اطباء قرار گرفته است و چینیان آن را "Tcha" و سایر ملتها آن را"تی"و نام مستعارش "tee" است در قهوهخانه سلطانه به فروش میرسد.
او در سالهای آخر سده هجده حدود 000,100 پوند که در آن زمان مبلغی نجومی بود،صرف تبلیغات صابون خود کرده آنقدر این نام را در جاهای عمومی تکرار کرد که مردم صبحها اینگونه باهم روبرو میشدند:صبح بخیر،صابون پیرز زدی؟ تبلیغات مستمر و فراوان حتی در مورد کالاهایی که معروفیت زیاد و مشتریان دائمی دارد نیز موجب تداعی معان میشود نمونه امروزی آن پپسی است،به صورتی که حتی در روستاهای ایران،یافت میشوند افراد بیسوادی که به هر نوشیدنی کلمه پپسی اطلاق میکنند و حتی زمان خرید کانادا پپسی زرد طلب میکنند."