ملخص الجهاز:
"تبلیغات نیز در جوامع بشری امروز برای تجلی هرچه بهتر نیازمند به کارگیری ابزار و طراحی سیستم است.
» او سر آغاز بحث اصلی مشاوره را همین جا میداند و میگوید: «طراحی سیستم تبلیغاتی مستلزم بررسی، تحقیق و جمعآوری اطلاعات لازم در مورد خصوصیات کالا،خصوصیات فرهنگی و در نهایت خصوصیات بازار مصرف است که وظیفه اصلی مشاور محسوب میشود.
» گزارش:با آنچه درباره مشاوره تبلیغاتی گفتید ممکن است جایگاه آن را در ایران مشخص کنید؟ -متاسفانه به خاطر استفاده از تکنولوژی مونتاژ و تکنیکهای کپی توسط تولیدکنندگان تاکنون فرصت مناسبی برای این بحث به وجود نیامده،در حقیقت مشاوره تبلیغاتی در ایران جایگاهی ندارد.
اما در ایران به لحاظ کندی این حرکت طبیعی است که تبلیغات هم از تحول و ویژگی خاص برخوردار نیست،اما براساس افزایش موافقتهای اصولی که این روزها،بازار بسیار داغی هم پیدا کرده است پیشبینی میشود."