ملخص الجهاز:
"اگر ضریب هزینه بازاریابی را با r و قیمت فروش محصول را در مغازه با p و همچنین قیمتی را که زارع دریافت میکند با F نشان دهیم، خواهیم داشت: Pr ؟؟؟ Pr-Pf - r (به تصویر صفحه مراجعه شود) همکار جدید«گزارش» دکتر سعید رحیمی موقر محقق و استاد دانشگاه دارای دکترای اقتصاد بینالملل است.
اما وجود همین کارخانه شیر پاستوریزه سبب شد که در اطراف تهران سرمایهگذاریهای زیادی برای ایجاد گاوداری انجام شود،بهطوری که اکنون نه تنها کارخانه مزبور با بیش از ظرفیت خود کار میکند،بلکه کارخانه دیگری نیز در حال تولید محصولات مشابه میباشد(کارخانه شیر پاستوریزه پاک) بر این اساس است که میتوان گفت رشد اقتصادی با کارآئی کانالهای بازاریابی ارتباط مستقیم دارد و یک کشور عقبمانده نمیتواند به یکباره وضع بازاریابی خود را سروسامان دهد."