ملخص الجهاز:
"614102041,)6(64,ygolohcysP latnempoleveD?feileb درست یا غلط:آیا 5 سالهها باورها را درک میکنند؟ به منظور بررسی این فرضیه که کودکان پیش از آنکه باورها را درک کنند،از روی آورد ادراکی برای استدلالدرباره حالتهای ذهنی استفاده میکنند،3 پژوهش(188 نفر)انجام شد.
از دیدگاه تحولی جالبترین یافته این بود که شفافیت خواندن وهجی کردن چند نگارهایها،خواندن و هجی کردن را در کلاسهای اول و دوم تحت تأثیر قرار داد،اما ویژگیهای کلمه بهعنوان نتیجه به دست آمده از انجام تکالیف خواندن و نوشتن،در کلاس سوم و چهارم اثر متفاوتی را به همراه داشت.
در پژوهش حاضر،پژوهشگران کوشیدند تا با بررسی مشارکت بین مسیرهای نشانگان DHDA طی دوران کودکی و نوجوانی و شروع استفاده از مواد مخدر به دو شیوه-با کنترل مشکلات رفتاری و بدون کنترل اینمشکلات-به غنای ادبیات پژوهشی در این زمینه بیافزایند."