خلاصة:
در این پژوهش نظرهای دانشجویان با پیشینه د رمقطع متوسط در رشته های ریاضی/ تجربی و انسانی/ اجتماعی کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی همراه با پاسخهای آنها به رضایت از محتوای درسها و استادان و نیز نمرات کسب شده در دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی مورد بررسی قرار گرفته است. نظرهای اعلام شده درباره رشته،خواهان تغییرات زیاد در محتوای درسها و شیوه تدریس استادان است.
ملخص الجهاز:
ir نمایه می شود) شماره نشریه: 19 _ شماره سوم، جلد5 پدیدآور: دکتر محمدحسین دیانی مترجم: چکیده در این پژوهش نظرهای دانشجویان با پیشینة تحصیلی در مقطع متوسط در رشتههای ریاضی/ تجربی و انسانی/ اجتماعی کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی همراه با پاسخهای آنها به رضایت از محتوای درسها و استادان و نیز نمرات کسب شده در دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی مورد بررسی قرار گرفته است.
پرسشهای تحقیق با توجه به این پیش دانسته، پرسشهایی که این پژوهش در پی پاسخگویی به آن است چهار مورد زیرند: الف) نظر کلی دانشجویان درباره این رشته، آنگونه که به پرسشی باز در این باره پاسخ میگویند چیست؟ ب) میزان آشنایی دانشجویان با رشته، هنگام ورود به دانشگاه و میزان رضایت آنها از درسهایی که در دوران تحصیل در رشته میگذرانند و نیز استادان این درسها چگونه است و کدام امید به آینده تمایل به تلاش در یادگیری را تقویت میکند؟ پ) چه تفاوتی بین عملکرد تحصیلی این دانشجویان ،آنگونه که در نمرات درسهای گذرانده شده عمومی، پایه، تخصصی و گرایش آنها در گروه کتابداری دانشگاه فردوسی منعکس است، قابل مشاهده است.
تحلیل پاسخهای داده شده به این پرسش توسط کل دانشجویان شبانه و روزانه ورودی 1377 مشخص کرد که رضایت از محتوای درس مرجع عمومی76% و رضایت از استاد این درس برابر 65/57 درصد است.