خلاصه ماشینی:
در نگاه اول،تأکید مرحوم اکبر رادی بر متن نمایش«هاملت با سالاد فصل»به عنوان یکی از بهترین متون نوشته شده توسط وی از یک سو و کارگردانی چندین و چندباره هادی مرزبان از متنهای رادی از سوی دیگر،این انتظار را در تماشاگر ایجاد میکند که در تالار سنگلج اجرای بسیار موفقی را از وحدت این دو چهره تئاتری کشور شاهد باشد.
هادی مرزبان در مقام کارگردان در گفتگویی پیرامون متن نمایش«هاملت با سالاد فصل» شخصیتهای آن را با شخصیت بکتی نزدیک دانسته و پیام آن را جهانی توصیف میکند و مدعی است آنچه که در اجرا نیز دیده میشود بهرهگیری از شیوه تخت حوضی برای القاء تفکرات نویسنده به مخاطبین است اما...
در صحنه اول نمایش که حداقل یک ساعت طول میکشد عدم تمهید و تفکر کارگردان در اختصاصدادن مکانی برای&%12117AMNG121G% (به تصویر صفحه مراجعه شود) توسط خانواده استاد قمپز میرزا نشستن بازیگران موجب میشود که تخت فوق تنها مکان برای جلوس پنج بازیگر تلقی شده و بدون هیچ دلیلی مدام بر روی آن بنشینند و برخیزند.
تماشاگر هرگاه میخواهد با طنز موجود در نمایش همراه شود موسیقی جدی و پرطمطراق انتخاب شده وی را به عمق میبرد و هرگاه میخواهد با بهرهگیری از موسیقی به زیر متنی تراژدیک و خاص دست یابد،شیوه اجرایی بازیگران و دیالوگها چنین اجازهای را به او نمیدهد و اصولا باید پرسید شیوهی اجرایی تخت حوضی چگونه میتواند با بهرهگیری از موسیقی انتخابی کارگردان شکل گرفته و به تماشاگر ارائه شود؟ در پایان این مکتوب به پارهای از سؤالات شکلگرفته در ذهن تماشاگران اشاره میشود که متأسفانه پاسخ آنها در طول اجرا داده نشده و به مخاطبین انتقال نمییابد: 1-علت دست شکسته وبال گردن پدر ماهسیما و دلیل جابهجایی آن به برادر.