خلاصه ماشینی:
"ازاینرو،بهترین فرصت یادگیری که کلاس و مواجهه مستقیم با استاد است،از دست میرود و استفاده خوبی از این زمان نمیشود،ولی هنگامی که طلبه با پیش مطالعه سر کلاس میرود،حداکثر بهرهوری را از کلاس خواهد داشت و بخش اعظم یادگیری او در کلاس درس اتفاق خواهد افتاد.
3. اگر طلبه بتواند پیشمطالعه کامل و موفقی از بحث آینده کلاس داشته باشد،در واقع لایه نخست فهم مطلب را احراز کرده است و هنگامی که در درس حضور مییابد،همراه با تقریر استاد،به لایههای عمیقتر بحث راه پیدا میکند و میتواند به ارزیابی انتقادی مطالب بپردازد.
4. طلبه با استمرار در پیشمطالعه،رشد علمی محسوسی خواهد داشت و اینکه در پیشمطالعه چند درصد از درس را مستقلا میفهمد،میتواند ملاک خوبی برای ارزیابی شخصی از آهنگ رشد علمی خود باشد.
پیشمطالعه و فهم مستقل درس توسط طلبه،او را به این لذت خواهد رساند و این یعنی ایجاد نشاط علمی که همان گوهر دیریابی است که طلبه برای ثبات قدم در مسیر طلبگی،بسیار بدان نیاز دارد."