زمستان 1387 و بهار 1388 - شماره 13و 14
-
ساغر؛ تحوّل باید از پایه شروع شود؛ گزیده بیانات رهبر معظم پیرامون تغییر در کتب درسی حوزه
نویسنده : کاوند، محمد ؛
(2 صفحه - از 6 تا 7 )
-
اگر شورا تحوّلی راقبول دارد، ازیکمدرسهشروع کند؛ بررسی راهکار تحوّل در نظام آموزشی حوزه و نقد نظام کنونی در گفتوگو با حضرت آیتالله محمدعلی گرامی
مصاحبه شونده : گرامی، محمدعلی ؛
(5 صفحه - از 8 تا 12 )
-
ومایسطرون-1؛ پیشنیازهای اساسی تحول درمتونآموزشی
نویسنده : جوادی، سیدصادق ؛
(2 صفحه - از 18 تا 19 )
-
باید فکر حوزه را از رویکرد استصحاب گرایانه آزاد کنیم؛ بررسی رویکردهای موجود در حوزه نسبت به بحث تحوّل در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین حسینی خراسانی
مصاحبه شونده : حسینی خراسانی، سیدعلی ؛
(6 صفحه - از 20 تا 25 )
-
متن آموزشی باید مولود تاریخ تابناک متون آموزشی باشد؛ بررسی مراحل تدوین و تهیه متن آموزشی در گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین صفایی بوشهری
مصاحبه شونده : صفایی بوشهری، غلامعلی ؛
(5 صفحه - از 26 تا 30 )
-
ومایسطرون-2؛ قواعدفقیه، راهبردی مهم در آموزش و پژوهش فقه
نویسنده : هلالیان، سعید ؛
(2 صفحه - از 31 تا 32 )
-
باران اندیشه-5؛ نخست لازم است نظام آموزشی به صورت پژوهش محور طراحی و بعد براساس آن، مواد آموزشی تهیّه گردد.
مصاحبه شونده : رفیعی، جواد ؛
(5 صفحه - از 33 تا 37 )
-
باران اندیشه-6؛ درست است که نباید بر متن ویژهای تعبدداشتهباشیم؛ امانمیشود بیگدار هم به آب زد.
مصاحبه شونده : واعظموسوی، سیدمحمد ؛
(4 صفحه - از 42 تا 45 )
-
باران اندیشه-7؛ مشکلی کهداشتیماینبودکهخیلیها ضرورتکاررادرکنمی کردند؛ بررسی کارنامه تالیف کتب درسی حوزه در گفتوگو با حجتالاسلام و المسلمین رضا مختاری
مصاحبه شونده : مختاری، رضا ؛
(6 صفحه - از 48 تا 53 )
-
ومایسطرون-4؛ تحول در کتبدرسی حوزههای علمیه با رویکرد به آثار استاد شهید مطهری(ره) در آینه نگاه مقام معظم رهبری(حفظه الله)
معرف : رضوانینسب، عباس ؛
(3 صفحه - از 60 تا 62 )
-
باران اندیشه-9؛ متونباعباراتسنگیننهذهنرا ورزیده میکندونهبر توانعلمی طلابمیافزاید.
مصاحبه شونده : عباسی، علی ؛
(1 صفحه - از 63 تا 63 )
-
ومایسطرون-6؛ بازنگری آموزش عربی در حوزههای علمیه
نویسنده : هلالیان، سعید ؛
(8 صفحه - از 66 تا 73 )
-
ومایسطرون-8؛ تاملّیدرمتونآموزشیحوزه (متون درسی حوزه از نگاه مراجع و فضلای حوزه)
نویسنده : موسویان، سیدحسین ؛
(7 صفحه - از 77 تا 83 )
-
ومایسطرون-10؛ حلقهی مفقوده (تبلیغ در شرایط موجود نیاز جدی به امر پژوهش دارد)
سخنران : پناهیان، علیرضا ؛
(5 صفحه - از 91 تا 95 )
-
هم اندیشی؛ آغازی دیر؛ اما مبارک (گزارش هماندیشی سازمان حوزه با نخبگان جوان)
(3 صفحه - از 96 تا 98 )
-
ومایسطرون-11؛ حرفهایها چگونه کتاب میخوانند؟ مروری بر روش مطالعهی پرسشمحور
(3 صفحه - از 102 تا 104 )
-
ومایسطرون-12؛ اگر روند فعلی ادامه یابد حوزه تا دو سه دهه دیگر مخاطبی نخواهد داشت؛ یادداشت حجتالسلام و المسلمین احمد رهدار
نویسنده : رهدار، احمد ؛
(1 صفحه - از 106 تا 106 )
-
از زباندوست؛ ان قلت؛ قلت (نگاهی انتقادی به ملاحظات و دلایل مخالفان تغییر متون درسی)
ناقد : احمدی، سیدعلی ؛
(3 صفحه - از 109 تا 111 )