چکیده:
ﻫﺪف ازاﺟﺮای اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ وﻛﻴﻔﻴﺖ اﺟﺮا ﺳﺮ ﻓﺼﻞ دروس دوره ﻫﺎی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳـﻲ ﺗﺮﺑﻴـﺖ ﺑـﺪﻧﻲ ﺑـﺎﮔﺮاﻳﺶﻣﺮﺑﻴﮕﺮی ﺑﻮد.ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت ازﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ)ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﻘﻴﺎس ﻟﻴﻜﺮت( ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﺌﻮاﻻت ﺑﺴﺘﻪ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. رواﻳﻲ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑـﺎاﻋﻼمﻧﻈﺮاﺳﺘﺎدان ﺧﺒﺮه وﭘﺎﻳﺎﻳﻲ آن ﺑﺎآﻟﻔﺎی ﻛﺮوﻧﺒﺎخ )ﺿﺮﻳﺐ ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ68/0 (ﺗﺎﻳﻴﺪﺷﺪو ازروش ﻫﺎی آﻣﺎرﺗﻮﺻﻴﻔﻲ وآزﻣﻮن tﺑﺮای ﺗﺠﺰﻳـﻪ وﺗﺤﻠﻴـﻞﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﻳﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ را داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ ﺑﺎﮔﺮاﻳﺶ ﻣﺮﺑﻴﮕـﺮی )731ﻧﻔـﺮ(وﻫﻤﭽﻨـﻴﻦاﺳﺘﺎدان دروس ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻳﻦ دوره ﻫﺎ)43 ﻧﻔﺮ(ﺗﺸﻜﻴﻞ دادﻧﺪ.ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴـﻖ ﺑـﻴﻦ دﻳـﺪﮔﺎه داﻧﺸـﺠﻮﻳﺎن دوره اول ﺑﺎداﻧﺸـﺠﻮﻳﺎن دوره دوماﺧﺘﻼف ﻣﻌﻨﻲ داری راﻧﺸﺎن ﻧﺪاد )825/0= (Pاﻣﺎﺑﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره اول ﺑﺎاﺳﺘﺎدان )100/0<(Pوﺑﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره دوم ﺑﺎ اﺳـﺘﺎداندوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ ﺑﺎﮔﺮاﻳﺶ ﻣﺮﺑﻴﮕﺮی اﺧﺘﻼف ﻣﻌﻨﻲ داری ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮔﺮدﻳﺪ )100/0< .(Pﺑﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﻧﮕﺮاﻧـﻲ داﻧﺸـﺠﻮﻳﺎن درﺧﺼﻮص ﺿﻌﻒ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی ﻻزم ﺟﻬﺖ ﺣﻀﻮر در ﺑﺎزار ﻛﺎر ، ﻧﻴﺎز ﺑﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﺗﻌﺪاد ﻣﺪرﺳﺎن ﻣﺘﺨﺼﺺ ، ﻛﺘﺐ و اﻣﻜﺎﻧﺎت آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣـﻲﺑﺎﺷﺪ.
خلاصه ماشینی:
"P(Sig df t-test Upper Lower Std. Error Mean SD Mean 725/0 93 836/0- 2350/0 2201/0- 04830/0 88242/0 5420/0 ورودی اول-ورودی دوم ●000/0 93 964/0- 5081/0- 0974/0- 97370/0 07664/0 7923/0- ورودی اول- اﺳﺎﺗﻴﺪ ● 000/0 93 575/4- 3071/0 2044/0- 37660/0 20224/0 2503/0- ورودی دوم-اﺳﺎﺗﻴﺪ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺟﺮا و ﺳﺮ ﻓﺼﻞ دروس در دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ ﺑﺎ ﮔﺮاﻳﺶ ﻣﺮﺑﻴﮕﺮی 15 ﺟﺪول6- ﮔﺮوه ﺑﻨﺪی ﺳﺌﻮاﻻت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺳﺘﺎدان ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﻧﻈﺮی ﻧﺪارم ﻣﻮاﻓﻘﻢ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻮاﻓﻘﻢ ﮔﺮوه 1 57/11 91/72 59/31 14/92 56/71 ﺑﺎزار ﻛﺎر و ﻧﻴﺎز ﺟﺎﻣﻌﻪ 2 31/5 75/43 1/91 38/33 53/7 اﻓﺰاﻳﺶ ﻗﺎ ﺑﻠﻴﺖ ﻋﻠﻤﻲ و ﻋﻤﻠﻲ 3 79/12 69/44 83/61 7/41 86/1 ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ واﻣﻜﺎﻧﺎت 4 27/51 2/04 7/41 84/52 9/3 ﻧﻈﺎرت ﮔﺮوه ﻫﺎ و ﻛﻤﻴﺘﻪ ﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﻲ 5 11 53/23 52/42 76/82 76/3 ﺗﻌﻴﻴﺮات رﻓﺘﺎری 6 50/11 38/74 50/22 31/91 0 ارزﻳﺎﺑﻲ ﺗﺪرﻳﺲ دروس 7 51/5 71/03 75/02 76/82 54/51 ﻣﻴﺰان ﻣﺸﺎرﻛﺖ داﻧﺸﺠﻮ ﺑﺎ اﺳﺘﺎد 8 67/7 64/83 62/81 26/33 68/1 ﺗﻨﺎﺳﺐ دروس ﺑﺎ اﻫﺪاف دوره ﺟﺪول7- ﮔﺮوه ﺑﻨﺪی ﺳﺌﻮاﻻت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻛﺎﻣﻼ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﻣﺨﺎﻟﻔﻢ ﻧﻈﺮی ﻧﺪارم ﻣﻮاﻓﻘﻢ ﻛﺎﻣﻼ ﻣﻮاﻓﻘﻢ ﮔﺮوه 1 63/81 63/92 8/51 6/92 87/6 ﺑﺎزار ﻛﺎر و ﻧﻴﺎز ﺟﺎﻣﻌﻪ 2 43/42 4/23 91 23/61 83/2 ارزﻳﺎﺑﻲ ﺗﺪرﻳﺲ دروس 3 81/41 34/73 17/12 95/22 60/3 ﺗﻨﺎ ﺳﺐ دروس ﺑﺎ اﻫﺪاف دوره ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ_ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ واﻣﻜﺎﻧﺎت 4 53 6/53 75/71 82/71 31/2 5 81 85/33 83/22 28/12 22/4 ﺗﻐﻴﻴﺮات رﻓﺘﺎری ﮔﺮوﻫﻬﺎی آﻣﻮزﺷﻲ وداﻧﺸﻜﺪه دراﻳﻦ دوره ﻫﺎ ﺑﻮده و 91 1- ﻫﻤﺎﻧﻄﻮرﻛﻪ درﺟﺪول اﺳﺘﺎدان ﺷﻤﺎره 6و7 ﻣﻼﺣﻈﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد: 83/63 درﺻﺪاز داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ درﺻﺪﻧﻴﺰ ﻧﻈﺮی ﻧﺪاﺷﺘﻨﺪ.
ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ دﻳﺪﮔﺎه اﺳﺘﺎدان, ﺑﺮرﺳﻲ اﺧﺘﻼف ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻫﺎی ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن وداﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ ﺑﺎﮔﺮاﻳﺶ ﺳﺌﻮاﻻت ﺑﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره اول ﺑﺎدوم ، داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره ﻣﺮﺑﻴﮕﺮی در زﻣﻴﻨﻪ ﻧﻴﺎز ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﺑﺎزارﻛﺎر, ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اول ﺑﺎ اﺳﺘﺎدان و داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره دوم ﺑﺎ اﺳﺘﺎدان ﺑﺎ اﻧﺴﺎﻧﻲ و اﻣﻜﺎﻧﺎت, ﺗﻐﻴﻴﺮات رﻓﺘﺎری داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻣﺸﻐﻮل ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده ازآزﻣﻮن tﻣﺴﺘﻘﻞ)ﺟﺪول ﺷﻤﺎره 5( ﻧﺸﺎن دادﻛﻪ : ﺗﺤﺼﻴﻞ, ﻧﺤﻮه ارزﻳﺎﺑﻲ دروس, ﺗﻨﺎﺳﺐ دروس ﺑﺎ اﻫﺪاف ﺑﻴﻦ دﻳﺪﮔﺎه داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره اول ﺑﺎ - دوره, ﻣﻴﺰان ﻣﺸﺎرﻛﺖ داﻧﺸﺠﻮ ﺑﺎ اﺳﺘﺎدان, ﻣﻴﺰان ﻧﻈﺎرت داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره دوم ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ ﮔﺮوه ﻫﺎ و ﻛﻤﻴﺘﻪ ﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﻲ و اﻓﺰاﻳﺶ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻋﻠﻤﻲ و ﺑﺎﮔﺮاﻳﺶ ﻣﺮﺑﻴﮕﺮی اﺧﺘﻼف ﻣﻌﻨﻲ داری وﺟﻮد ﻧﺪارد ﻋﻤﻠﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺑﺎﺗﺤﺼﻴﻞ در اﻳﻦ دوره ﻫﺎ ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ )825/0= ."