چکیده:
ﻫﺪف از ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ، ﺗﺪوﻳﻦ اﻟﮕﻮی اﺟﺮای اﺳﺘﺮاﺗﮋی وﻃﺮاﺣﻲ ﻧﻘﺸﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺷﻬﺮداری ﺗﻬﺮان ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده ازﺗﻜﻨﻴﻨﻚ ﻛﺎرت اﻣﺘﻴﺎزی ﻣﺘﻮازن ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ و از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﻛﻴﻔﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در ﺣﻮزه ﻣﻄﺎﻟﻌﺎتاﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻗﺮار ﻣﻲﮔﻴﺮد. ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﺎی اﻛﺘﺸﺎﻓﻲ و ﮔﺮوه ﻫﺎی ﻛﺎﻧﻮﻧﻲ دو ﺗﻜﻨﻴﻜﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮای ﮔﺮدآوری داده ﻫﺎ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮارﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. از ﻛﺪﮔﺬاری و ﻣﻘﻮﻟﻪﺑﻨﺪی ﺑﺮای ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ دادهﻫﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺎﻣﻞ اﻋﻀﺎی ﺷﻮرایراﻫﺒﺮدی و ﻣﺪﻳﺮان و ﻣﻌﺎوﻧﻴﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺷﻬﺮداری ﺗﻬﺮان ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺗﻌﺪاد ﻛﻞ آﻧﻬﺎ ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ 02 ﻧﻔﺮ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺷﺎﻣﻞﺑﻪ روز ﻛﺮدن اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن)61 اﺳﺘﺮاﺗﮋی(، ﺗﻌﻴﻴﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻨﻈﺮ )ﺑﺮای ﻫﺮ ﻣﻨﻈﺮ 4 اﺳﺘﺮاﺗﮋی(،ﺑﻮﻣﻲ ﺳﺎزی ﻳﺎاﻧﻄﺒﺎق ﻣﻨﺎﻇﺮ ﺑﺎ اﻫﺪاف ﻛﻠﻲ ﺳﺎزﻣﺎن)ﻣﻨﻈﺮ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﺠﺎی ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺎﻟﻲ و ﻣﻨﻈﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪ ﺑﺠﺎی ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺸﺘﺮی(، ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚﻫﺮ اﺳﺘﺮاﺗﮋی)44 ﻫﺪف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ(، ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺳﻨﺠﻪ ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﻫﺪف)861 ﺳﻨﺠﻪ(، ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻫﺪاف ﻛﻤﻲ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﺮ ﺳﻨﺠﻪ )861ﻫﺪف ﻛﻤﻲ(، ﻣﺸﺨﺺ ﻛﺮدن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و اﻗﺪاﻣﺎت و اﺑﺪاﻋﺎت )502 ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و اﻗﺪام( ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ و ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﻧﻘﺸﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی وﻣﺸﺨﺺ ﻛﺮدن رواﺑﻂ ﻋﻠﺖ و ﻣﻌﻠﻮﻟﻲ در ﻧﻘﺸﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺷﻬﺮداری ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﺑﺎ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﻛﺎرت اﻣﺘﻴﺎزی ﻣﺘﻮازن ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺷﻬﺮداری ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﺑﺎ ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی اﻳﻦ ﺗﻜﻨﻴﻚ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭘﻴﻮﻧﺪ دادن ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺗﺪوﻳﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋی و اﺟﺮای اﺳﺘﺮاﺗﮋی،ﻣﺴﻴﺮ ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف آرﻣﺎﻧﻲ را ﻫﻤﻮار ﺳﺎزد و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺑﺎ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ ﻛﺮدن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻮﺟﺒﺎت رﻓﺎه و ﺳﻼﻣﺘﻲ و ﻧﺸﺎط ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان را ﻓﺮاﻫﻢ ﺳﺎزد.
خلاصه ماشینی:
" ﻧﺸﺮﻳﺔ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﻓﻴﺰﻳﻮﻟﻮژی و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ در ورزش، ﺷﻤﺎرة 8، زﻣﺴﺘﺎن 0931 21 ﻣﺪل اﺟﺮای اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺷﻬﺮداری ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺸﺘﺮی ) ﺷﻬﺮوﻧﺪ( ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺎﻟﻲ) ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻣﺎﻟﻲ( 4 اﺳﺘﺮاﺗﮋی 4 اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و اﻗﺪاﻣﺎت اﻫﺪاف ﻛﻤﻲ ﺳﻨﺠﻪ اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و اﻗﺪاﻣﺎت اﻫﺪاف ﻛﻤﻲ ﺳﻨﺠﻪ اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ 15 ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و اﻗﺪام 43 11 ﻫﺪف 85 ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ واﻗﺪام 15 31 ﻫﺪف ﺳﻨﺠﻪ ﺳﻨﺠﻪ ﺑﺮای ﻋﻤﻠﻲ ﻛﺮدن ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ، ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ در ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺟﻠﻮه ﻛﻨﻴﻢ ﺟﻬﺖ ﺗﻮﻓﻴﻘﺎت ﻣﺎﻟﻲ،ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﺑﺎﺷﻴﻢ.
31 ﻧﺸﺮﻳﺔ ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﻓﻴﺰﻳﻮﻟﻮژی و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ در ورزش، ﺷﻤﺎرة 8، زﻣﺴﺘﺎن 0931 41 ﺳﻌﻲ ﺑﺮ اﻳﻦ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺷﻬﺮداری ﻣﻠﺰم ﺑﺎﺷﺪ در ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺣﺎﺿﺮ، در اﻧﺘﺨﺎب اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎ در ﻣﻨﻈﺮ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺗﺎ اﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ از ذﺧﻴﺮهﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎﻳﻪای در ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺑﻪ درآﻣﺪﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن، اراﺋﻪ ﺗﺼﻮﻳﺮ و ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻫﺎی ﺟﺎری ﻛﻤﺘﺮ اﺳﺘﻔﺎده و در ﻣﻘﺎﺑﻞ ازداراﻳﻲ ذﻫﻨﻴﻴﺖ ﺳﺎزﻣﺎن، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاری و ﺟﺬب ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاران و ﻫﺎی ﺛﺎﺑﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﺼﻮرت راﻛﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻬﺮه ﺑﺮداری ﺑﻴﺸﺘﺮ اﻓﺰاﻳﺶ ﺑﻬﺮهوری از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻮﺟﻮد ﺗﻮﺟﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.
ﺷﻬﺮوﻧﺪی، دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ و اﻳﺠﺎد ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺷﻬﺮوﻧﺪان، اﻳﺠﺎد اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻣﻨﻈﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪ در ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻫﺪاف اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﺳﺎزﻣﺎن ورزش در زﻣﻴﻨﻪﻫﺎی ﻣﺴﺎﻋﺪ ﺑﺮای اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ورزﺷﻲ ﺟﺪﻳﺪ و ﻣﻨﻈﺮ ﺷﻬﺮوﻧﺪ، ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﻨﺪی اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﻬﺮوﻧﺪان و ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﺮوﻧﺪان، ﺗﻮام ﻧﻤﻮدن ﺗﺤﻮل در اراﺋﻪ ﺑﻪ ﺗﺒﻊ آن ﻣﺸﺨﺺ ﻛﺮدن ﺷﻬﺮوﻧﺪ )ﻣﺸﺘﺮی( ﻫﺪف، ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻳﺠﺎد ارزش اﻓﺰوده ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺮای راﻫﻜﺎرﻫﺎی ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ﺟﻠﺐ، ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺳﺎزﻣﺎن و ﻧﻴﺰ، ﺑﻴﺎﻧﮕﺮ ﻛﺎﻫﺶ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎ و ﺑﻬﺒﻮد ﻧﮕﻬﺪاری ﺷﻬﺮوﻧﺪان ﺑﻪ ﻃﺮف ورزش ﺷﻬﺮوﻧﺪی و اﻳﺠﺎد ﺑﻬﺮهوری در ﺳﺎﻳﺮ ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻮﺟﻮد وﺗﻌﻤﻴﻖ رواﺑﻂ و ﺻﻤﻴﻤﻴﺖ ﺑﺎ ﺷﻬﺮوﻧﺪان، ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎﻳﻲ ﺳﺎزﻣﺎن و ﻛﺎرﺑﺮد داراﻳﻲ و اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری را ﻛﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ورزش ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺧﻮاﺳﺘﻪﻫﺎی ﺷﻬﺮوﻧﺪان ﺑﻪ ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﻨﺪ."