خلاصه ماشینی:
"رفتوبرگشتهای متعدد میان امیرعلی (حمید فرخنژاد) و ناهید (هنگامه قاضیانی)، سبب میشود که مخاطب نتواند شخصیت اصلی فیلم را بهدرستی تشخیص دهد.
دو شخصیت اصلی اگرچه در وجوه ظاهری و بخشی از وجوه درونی دارای شخصیتپردازی هستند، اما عمق درون آنها که شامل هدف ناخودآگاه و مانع پیش روی این هدف میشود، برای مخاطب نامشخص باقی میماند و همین امر سبب میشود که شخصیتها «تخت» به نظر برسند.
اما حمید فرخنژاد نهتنها چیز جدیدی ارائه نمیکند، بلکه در برخی صحنهها بازی قابل قبولی ندارد (حرکات عجیب سر او در مواقع خروج ناهید از پناهگاه را که بارها پخش میشود به یاد آورید).
در این بین، از طراحی صحنهی خوب «روزهای زندگی» که بیش از اندازه به چشم نیامده و در عین حال بهخوبی در خدمت هدف فیلم قرار گرفته است نباید غافل شد که این امتیاز با سابقهی شیخطادی ارتباط مستقیم دارد."