چکیده:
سازمانهای پیچیده و مدرن بایستی بر اساس اندیشه های نو بنا شوند و برای ادامه موجودیت خود و نیز رشد و توسعه کمی و کیفی خود بیش از پیش بایستی خصوصیت جستجوگرانه و نوآورانه داشته باشند و بر روشهای نوین و بدیع تاکید نمایند. هدف از این تحقیق تعیین رابطه بین هوش هیجانی و نوآوری سازمانی در میان مدیران بخش دولتی و بخش خصوصی شهر تهران است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران سازمانهای دولتی شهر تهران و نیز مدیران بانکهای خصوصی و شرکتهای تجاری می باشد. تعداد 100 نفر از هر گروه به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به عنوان نمونه تحقیق شرکت نمودند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن و نوآوری سازمانی استفاده شده است. از آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان دهنده آن است بین خرده مقیاسهای جرات ورزی، مسولیت پذیری، حل مساله، انعطاف پذیری، تحمل فشار و استرس، استقلال طلبی، کنترل تکانه ها، خود شکوفایی، روابط بین فردی، همدلی و نوآوری سازمانی رابطه معنادار وجود دارد. اما در خرده مقیاسهای واقعیت طلبی و خوش بینی و نوآوری سازمانی رابطه معنادار گزارش نشده است.
خلاصه ماشینی:
"به عنوان مثال عناوین مختلف خصوصی سازی در برخی از کشورها در جدول ( 1) ذیل آورده شده است (جوانمردی، 1373، 115) : جدول ( 1) – عناوین مختلف خصوصی سازی در برخی کشورها نام کشور عنوان خصوصی سازی استرالیا بولیوی برزیل شیلی جامائیکا و کاستاریکا مکزیک نیوزیلند پاکستان سریلانکا تایلند تونس انگلستان و پرتغال اولویت دهی انتقال صنعتی دولت زدائی سرمایه داری خلقی آزاد سازی اقتصادی واگذاری شرکت های دولتی برنامه فروش داراییها سرمایه گذاری دولتی مردمی کردن انتقال بازسازی غیر ملی کردن حال برای ارائه تعریفی از خصوصی سازی در اینجا تعاریف مختلفی که افراد در مقالات مختلف ارائه کرده اند آورده می شود و سپس سعی می کنیم تعریفی که در واقع بین تمام آنها مشترک است بیان کنیم: «بازار گرا کردن شاید جامع ترین تعریفی باشد که از خصوصی سازی می توان بیان کرد.
اولویت بندی متغیر های مستقل از نظر میزان اهمیت، براساس جدول ( 5 ) رتبه بندی فریدمن: الف) نارضایتی و عدم استقبال شهر وندان ب) فقدان برنامه ریزی جامع پ) مقاومت کارکنان سازمان ت) ناقص بودن قوانین و مقررات دولتی نتایج و بحث بدیهی است که زیربنای تحقق موفقیت در طرح واگذاری ادارات و نهادها عزم راسخ مسؤلین کشور در خصوص هدف گذاری واقع بینانه و رفع موانع مذکور به ویژه فقرزدایی و توجه به امکانات و سطح درآمد و هزینه اقشار مختلف جامعه را می طلبد که بدون در نظر گرفتن آنها نمی توان انتظار داشت، فرآینده پیچیده واگذاری با موفقیت و سرعت لازم به سوی تحقق اهداف قانون و نظام رهنمون گردند."