خلاصه ماشینی:
"نقش فرهنگ سازمانی در توسعه مدیریت مالی شهرداریها در گفتگو با دکتر بهروز دری (عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی) The Role of Organization Culture in Developing Financial Management of Municipalities An Interview with Dr. Behrouz Dorri (Associate Professor at Shahid Beheshti University) مقدمه پژوهشگران معتقدند که فرهنگ همکاری قوی از طریق ایجاد هماهنگی رفتاری درونی، موجب بهبود عملکرد سازمانی میشود.
آقای دکتر، تأثیرگذاری فرهنگسازی در عملکرد سازمانها از طریق وحدت درونی و سازگاری خارجی به چه صورت میباشد؟ فرهنگ سازمانی در خصوص وحدت درونی، دستورالعملی هنجاری را تعریف میکند که به عنوان مأخذی برای رفتارهای پایدار درون سازمان شناخته میشود.
با توجه به ماهیت خدماتی شهرداریها، میتوانیم بحث مدیریت مالی را ناظر بر فعالیتهای درون سازمانی ببینیم؛ یعنی در صورت ایجاد فرهنگ سازمانی قوی در یک سازمان خدماتی همچون شهرداری، کارکنان از حیث عملکردی، مجموعه شهرداری را از خود دانسته و عملکرد مثبت مالی آن را از طریق ایجاد ارتباط منطقی بین مدیریت درآمد و مدیریت هزینه شهرداریها در دستور کار قرار گرفته و در خصوص مدیریت بهینه مالی، کمک موثری خواهند نمود.
در واقع، یک سازمان نیازمند بهرهگیری از منابع انسانی با حیطه فرهنگی ارزشگرا میباشد؛ یعنی خود سازمان برای پرسنل، قداست دارد و سازمان را قسمتی از وجود میبینند و نسبت به عملکرد بالای سازمان، اهتمام میورزند که این امر، زمینههای تعالی را در سازمان ایجاد خواهد نمود."