خلاصه ماشینی:
"از چنین منظری است که ایام فراغت و تعطیل و یا اوقات آزاد و غیرموظف بهطور جدی مورد توجه صاحبنظران علوم اجتماعی و نیز برنامهریزان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته است.
آیا نظام آموزشی باید در نوع آموزشها و محتوای آن، روش آموزش و نیز رسانههای آموزشی خود و نظام مدرسهای، با توجه به فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی تجدیدنظر کند؛ چگونه؟ ۳.
آیا نظام آموزشی نیز باید با ایجاد یک شبکة مستقل رادیو - تلویزیونی به جریان رسانهای آموزش بپیوندد؟ یا از رسانههای موجود به شکل هماهنگ و نظاممند بهرهمند شود؟ در هر حال، آنچه نباید از نظر دور داشته شود، اهمیت آموزشهای غیررسمی است که برعکس جریان رسمی آموزش، تعطیل بردار نیست و تابستان و زمستان نمیشناسد.
اما نظام آموزشی از صحنة چنین آموزشهایی غایب است و حتی به این درجه از حساسیت هم نرسیده که این قبیل آموزشها تأثیر و نقش آموزش رسمی را به چالش میکشند و محدود و مشروط و یا کمرنگ میکنند."