خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) جایگاه کاریکاتور در تبلیغات @ترانه هاشمنیا کاریکاتور در عین سادگی و بیآلایشی بسیار حساس است که البته این حساسیت در القای یک،مفهوم تبلیغی تجاری چندان مطرح نیست.
این مقاله به ارتباط میان دو مقوله کاریکاتور و تبلیغ میپردازد اما برای اینکه به نتایج دقیقتری از ارتباط میان این دو دست یابیم،لازم است نگاه کوتاهی به مفهوم تبلیغ و روشهای مورد استفاده آن داشته باشیم.
اغلب این روشها برای بالا بردن سطح آگاهی و معرفی کالاهای جدید به کار میرود،ناگفته نماند که تبلیغات در دنیای امروز از ضروریترین امور به شمار میآید،هرچند که در اکثر موارد نیازهای کاذبی را در انسانها ایجاد میکند.
در زندگی امروزی،این بسیار مهم است که بیننده از مطلب و پیام مورد تبلیغ انرژی خاصی بگیرد و ذهن خستهاش آماده پذیرفتن آن پیام شود و نسبت به مسئله آگاهانهتر عمل کند،بهویژه اینکه آن تبلیغ مطابق با نیاز واقعی او باشد و تعاریف و تمجیدها با اصل و محتوی آن تضاد نداشته باشد."