چکیده:
اقدامات ضابطین به صورت کتبی و براساس صورتمجلس تنظیمی به مراجع قضایی ارایه می گردد. مطابق ماده ٢١٠ قانون جدید مجازات اسلامی گزارش ضابطین به عنوان یکی از مستندات علم قاضی می باشد. در ماهیت این گزارش ها، باید میان قواعد ناظر بر وقوع یک بازرسی با قواعد پیرامون اینکه چگونه یک بازرسی باید اجرا شود، تمایز قایل شد. گزارش و صورتجلسات ضابطین ناظر بر چگونگی اجرای بازرسی ها است.اعتبار یا بی اعتباری آنها در ارتباط با قواعد مبتنی بر اجرای بازرسی ها است. قانونگذاران اکثر کشورها به لحاظ رعایت حریم خصوصی و اهمیت داشتن برخی از محل ها یا اماکن مانند تفتیش منزل متهم و مکاتبات وی ، لزوم مقرراتی برای قانونمند کردن اقدامات ضابطین پیش بینی کرده اند.در صورت نقض این مقررات برای متخلفین مجازات و نتایج حاصل از اقدامات آنان را باتوجه به ارزیابی قضایی بی اعتبار اعلام کرده اند. با این حال، در حقوق ایران به جای پیش بینی قاعده ای در مورد غیرموثق بودن گزارشها یا بی اعتباری اطلاعات مندرج در آن، بهترین راه حل این است که موارد مهم و خطرناک به آزادیهای فردی را دقیقا معین کرده و ضابطین را در صورت نقض این مقررات مقصر شناخته شده و همچنین ادله کسب شده با تصریح قانوگذار بی اعتبار اعلام گردد.
Court actions are in writing and presented to the judiciary in accordance
with regulatory meeting-reports. According to Article 210 of the
Islamic Penal law, officer reports are documentation of the judge. In the
nature of these reports, it should be distinguish between the regulations
have an inspection and regulations about how an inspection should be
carried out. Reporting and meeting-reports of officers is monitoring on
how to implement inspections. Their validity or invalidity is in connection
with the rules are based on implementation of inspections. Lawmakers
in most countries have been predicted rules necessary to regulate the
actions of officers, due to privacy considerations and the importance
of some sites or places like inspection of the defendant’s home and
his correspondence. In case of violations of rules, it has been declared
penalties for noncompliance and the results of their actions according to
the Judicial Evaluation are invalid. However, in the rights of Iran Instead
of prediction rule about unsubstantiated reports or invalidity of the
information contained in it; The best solution is exactly determination
of Important and dangerous cases to the liberties of the individual and
officers in the event of violations been guilty and obtained proofs with
clear Lawmaker be declared void