Skip to main content
فهرست مقالات

عیب یابی و تنظیم موتور

نویسنده:

(5 صفحه - از 47 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : عیب‌یابی و تنظیم موتور، خودرو، سیستم، استارت، ولتاژ، سوئیچ برق اصلی کل سیستم، برق اصلی کل سیستم جرقه، پلاتین، شارژ، سیستم جرقه

خلاصه ماشینی:

"یافتن اشکالات مختلف خودرو و تعمیر آنها دشوار است مگر اینکه ساختار و عملکرد هریک به طور کامل درک شده باشد اما به علت نبود و یا کمبود کتاب‌های کاربردی و مناسب در زمینه تعمیرات که با دستگاه‌های عیب‌یابی‌ رایج و موتور خودروهای جدید مطابقت داشته باشد،علوم و درک مفاهیم،بیشتر به‌ صورت تجربی و سینه به سینه به تعمیرکاران و تکنسین‌هامنتقل می‌شود. فصل سوم:مدار شارژ:این سیستم دو وظیفه عمده را برعهده دارد که‌ شامل شارژ مجدد باتری و تهیه و تولید جریان الکتریسیته درضمن کار موتور و تامین برق مصرفی خودرو می‌باشد. مدول جرقه یک مدار مجتمع (IC) می‌باشد که‌ بر اثر پیغام‌های ارسالی(تحریک)از پیک‌آپ‌مگنتی،جریان مدار اولیه را قطع و وصل‌ می‌کند در بسیاری از سیستم‌های جرقه‌زنی الکترونیکی مدت زمان داول با دور موتور عیب موتور عبارت است از هرنوع اختلال در وضعیت غیرعادی‌ که به کار موتور تأثیر بگذارد. نقص در قطعات مکانیکی خود موتور (سیستم مکانیکی موتور) و یا خرابی یک یا چند سیستم پشتیبانی موتور مانند سیستم سوخت‌رسانی، روغنکاری خنک‌کن سیستم جرقه‌ و یا خرابی یکی از سیستم‌هایی باشد که‌ کار موتور به آنها مرتبت است خازن معیوب ممکن است‌ باعث کاهش بازدهی موتور، ریپ زدن و حتی روشن نشدن خودرو گردد تغییر می‌کند که به آن داول متغییر می‌گویند. طریقه استفاده از خلأسنج و آزمایش و عیب‌یابی موتور و راهنمایی رفع آنها از دیگر مباحث این فصل می‌باشد که‌ به طور خلاصه توضیح داده شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.