خلاصه ماشینی:
در اين شرايط وزير ماليه اعلام نمود که "بخـش عمـومي پاسـخگوي کلـي نظـارت ، ارزيـابي و بررسي هاي دولت است " (تيون ، ٢٠١٠) و به نخست وزير جديد "تبيين چارچوبي قوي براي ارزيابي و مديريت اطلاعات عملکرد جهت کمک به استراتژي هاي مالي و بهبود بخشيدن به ارائه خدمات "، را توصيه نمود (وزارت ماليه ، ٢٠١٠).
مهم ترين چالش هايي که او با آن مواجه بود عبارت بودند از: - مقتضيات اطلاعات عملکرد و ارزيابي به منظور اطـلاع رسـاني بـه بخـش عمـومي و مباحثـات تصميم گيري دولت را چگونه ايجاد کنيم ؟ - مهارت هاي کافي براي ارزيابي برنامه هاي دولت را چگونه ايجاد کنيم ؟ - اين تفکر را که ارزيابي فرصتي براي بهبود بخشيدن به عملکرد برنامه هـاي دولتـي اسـت را بـا تفکر ارزيابي تهديد کشف اشتباه براي وزارتخانـه هـاي اجرايـي و کارکنـان بخـش عمـومي چطـور جايگزين کنيم ؟ - چگونه براي وزيراني که نسبت به انجام ارزيابي هاي با کيفيت تر بي ميل هـستند انگيـزه ايجـاد کنيم و توجه آنها را نسبت به مشارکت وزارت ماليه در ارزيابي ها جلب کنيم ؟ - چطور يک اسـتراتژي ارزيـابي بـراي وزارتخانـه هـا تعيـين کنـيم کـه متـضمن انجـام ارزيـابي برنامه هاي دولت ، در زمان مناسب و با دقت بالا و در موضوعات مناسبي باشد؟ - چطور تحليلگران بودجه وزارت ماليه را با ارزيابي وزارتخانه ها آشناتر کنيم و آنها بدانند کـه ارزيابي هسته اصلي کارشان است ؟ آخرين مطلب اينست که تأکيد بيشتر در خصوص بودجـه ريـزي عملکـردي در اسـتراليا نـه تنهـا نيازمند نتايج بيشتر و بهتـر ارزيـابي اسـت بلکـه نيازمنـد بـازنگري در فراينـد تـصميم گيـري سياسـتي مي باشد که در اين خصوص در زير بحث شده است .
ANAO (1997), "Program Evaluation in the Australian Public Service", Performance Audit Report (1997-1998) Canberra: ANAO, No. 3.