چکیده:
بازار سرمایه موثر بر و متاثر از پدیده هایی است که تعاملات با آنها به ادامه حیاتش معنا می دهد. گسترش ارتباطات در سایه پیشرفت تکنولوژی به نشر اخبار سهولت بخشیده است. بخشی از این اخبار به بازار سرمایه و متغیرها و رویدادهای مرتبط با آن اختصاص دارد. از اینرو، در این تحقیق از تاثیر اخبار و مراجع خبری بر بازار سرمایه خواهیم گفت و در این راستا، ضمن اشاره مختصری به تئوری های مرتبط با واکنش بازار نسبت به اخبار، از انواع اخبار و تاثیرگذاری واژگان بر مخاطبین سخن گفته و در نهایت به مقایسه مراجع خبری جدید و قدیمی می پردازیم
خلاصه ماشینی:
سیطره تأثیر گذاری اخبار سیاسی همچون اخبار اقتصادی آنچنان گسترده و عمیق است که بعید نیست انتظار واکنش های پیاپی بازار سرمایه نسبت به چنین اخباری را داشته باشیم ؛ ضمن آنکه نتایج تحقیقات تجربی این موضوع را تأیید میکنند.
پی نوشت ها 1 Birz and Lott 2 Efficient Market Hypothesis 3 Event Day 4 Information Leakage 5 Momentum 6 Drift 7 Reversal 8 Daniel, Hirshleifer and Subrahmanyam 9 Barberis, Shleifer and Vishny 10 Representative Heuristic 11 Hong and Stein 12 Sprenger and Welpe 13 Newswatchers 14 Momentum Traders 15 Goonatilake and Herath 16 Asset pricing theory 17 Pearce and Roley 18 Diaz and Jareno 19 Ganapolsky and Schmukler 20 Suleman 21 Finance Minister 22 Karachi 23 KSE 100 Index 24 Dr Emoto 25 Livingbeyondbetter 26Tetlock 27 Davis, Piger and Sedor 28 Chen et al.
29 Seeking Alpha 30 Tetlock, SAAR-Tsechansky and Macskassy 31 Antweiler and Frank 32 Tumarkin and Whitelaw 33 Gartner 34 Deloitte 35 Peer Review 36 Emulex 37 Securities Exchange Commission (SEC) 38 Das and Chen 39 Office of Internet Enforcement 40 Wysocki 41 Choi, Laibson and Metrick 42 Bagnoli, Beneish, and Watts 43 First Call منابع ١.
The information content of internet stock message boards".
"The Volatility of the Stock Market and News".
The stock market reaction to different types of company-specific news events".
"Stock market reaction to good and bad political news".
"Giving content to investor sentiment: The role of media in the stock market".