چکیده:
« تغییر جنسیت » یعنی تبدیل جنس پسر به دختر و بالعکس می باشد. مباحث مربوط به افراد خنثی یا دو جنسی، یک پدیده نو ظهور محسوب نمی شود، بلکه از گذشته تاکنون افرادی به عنوان خنثی یا بیمار جنسی در جوامع بشری می زیسته اند. تغییر جنسیت طلبی و مبدل پوشی، دو نوع از انواع انحرافات جنسی می باشند. در زمینۀ تعریف تغییر جنسیت میان حقوقدانان، جامعه شناسان، زیست شناسان، روان شناسان، علمای علم اخلاق و روانپزشکان توافق کامل وجود ندارد. با توجه به اهمیت خانواده، شناسایی آسیب های این نهاد نیز حائز اهمیت است. پژوهش حاضر مسائل تأثیر تغییر جنسیت بر ارتکاب جرائم نامشروع را بررسی می کند، همچنین در این تحقیق مباحث مختلف مسألۀ تغییر جنسیت از حیث جرم شناسی پرداخته می شود و در نهایت تغییر جنسیت از حیث سیاست قضایی، بررسی می گردد.هدف این پژوهش بررسی رابطه متغییرهای هوش معنوی، هوش عاطفی و خودکارآمدی اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی کارکنان زن در مؤسسات آموزش عالی شهر بهبهان است. روش پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی. جامعه آماری این پژوهش، شامل تمام کارمندان زن مؤسسات آموزش عالی بهبهان است. جامعه آماری تحقیق160 نفر می باشد، حجم نمونه با توجه به جدول مورگان و نمونهگیری تصادفی ساده 113 نفر انتخاب شده اند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای رفتار شهروندی سازمانی توکلی و همکاران، پرسشنامه هوش معنوی سهرابی و ناصری، پرسشنامه هوش هیجانی برادبری و گریوز و پرسشنامه خودکارآمدی محقق ساخته استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از در بخش آمار توصیفی از شاخصهای میانگین، انحراف استاندارد و خطای استاندارد محاسبه گردید و در بخش آمار استنباطی برای تصمیم گیری درباره سوال های پژوهش از روشهای آماری همبستگی و رگرسیون گام به گام استفاده شد. یافتهها نشان داد که بین هوش معنوی کارکنان و مؤلفههای آن با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بین هوش هیجانی کارکنان و مؤلفههای آن با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دیده می شود. بین میزان خودکارآمدی کارکنان با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"یکی از مهمترین دلایل برای عدم مشروعیت تغییر جنسیت از نظر مخالفین، تغییر جنسیت در افراد ترانسی «پدید آمدن تغییر در خلقت خدا» می باشد که این گروه به آیه 119 سوره نساء استناد نموده اند و معتقدند که تغییر جنسیت، موجب تغییر در خلق خداست؛ ولی به نظر می رسد به توجه به کلام مفسرین شیعه و سنی و نظر فقها در این موضوع، این آیه شریفه ناظر بر بحث تغییر جنسیت نمی باشد، بلکه کار گروهی را نهی می کند که نعمت های حلال خداوند را بر خود حرام می کردند، ضمن اینکه اگر تبدیل و دگرگونی در خلق خدا حرام باشد، لازم می آید که تمام تغییراتی که بشر در اشیای دنیا به وجود می آورد حرام باشد و یا اینکه اعمال جراحی زیبایی نیز حرام می باشد.
پرداخته اند؛ د) برگزاری اردوهای مفرح همراه با اهدای جوایز جهت جلوگیری از تقویب تمایل به تغییر جنسیت؛ هـ)برگزاری کلاسهای توجیهی در خصوص ویژگی های مذکر و مؤنث و خطرات تغییر جنسیت نامشروع؛ و) آشنا نمودن این افراد با مضرات جسمی و عوارض و زیان های اجتماعی تغییر جنسیت؛ ز) دعوت از افراد مایل به تغییر جنسیت برای بیان نظرات آنها و اخذ پیشنهادها و انتقاداتی که ممکن است مطرح کنند؛ ح) کمک مالی به افرادی که تحت هر شرایطی با نامه ی پزشک، درخواست تغییر جنسیت دارند؛ ط) راهنمایی افراد علاقه مند به تغییر جنسیت به واحدهای مددکاری اجتماعی، مشاوره و ..."