خلاصه ماشینی:
برای این منظور، او دو ساختار نظری از پیش موجود را در قالب «مفهوم واژگانی» و «الگوی شناختی» مطرح میکند و میکوشد تا به کمک این دو، به تبیین چگونگی بازنمایی واژگانی و ساختار معنی بپردازد و در نهایت ، نظریه ای را تحت عنوان «مفاهیم واژگانی و الگوهای شناختی »٤ (LCCM) به دست میدهد.
یکی از مهم ترین مسائلی که در کتاب حاضر مورد توجه قرار گرفته ، این است که چطور میتوان تنوع ذاتی معنی را که از طریق واژه ها بازنمایی میشود، تبیین کرد و به عبارت دیگر، همان طور که از نام اثر پیداست ، پرسش اصلی این است که واژه ها چگونه معنی میدهند.
1. How Words Mean :Lexical concepts, cognitive models, and meaning construction 2.
به اعتقاد ایوانز، یکی از بزرگ ترین چالش هایی که در مواجهه با نظریه ای در باب درک زبان برایمان مطرح میشود، این است که بتوانیم الگویی از ماهیت دانش زبانی سخنگو را به دست دهیم ؛ الگویی که بتواند چگونگی تغییر معنی در بافت های کاربردی مختلف را تبیین کند (ایوانز، ٢٠٠٩؛ xi).
رویکردی که ایوانز در قالب آن به طرح آرای خود میپردازد، بر این بنیان نظری استوار است که میان نظام زبان ٢، یعنی دانش زبانیای که از طریق واژه ها رمزگذاری میشود، و نظام مفهومی ٣، یعنی دانش غیرزبانیای که واژه ها به آن دسترسی دارند، تفاوت اصولی وجود دارد.
Taylor (eds), Cognitive Approaches to Lexical Semantics, 29-66.
"Lexical concepts, cognitive models and meaning- construction".
"Lexical concepts, cognitive models and meaning- construction".
"Review of Vyvyan Evans, How words mean: Lexical concepts, cognitive models, and meaning construction.