خلاصه ماشینی:
"اما کسانی که اصل مقاله نگارنده را ملاحظه کرده باشند میدانند که عبارت آن مقاله به صورت صحیح نقل نشده است، اشکال این نبود که چون علی بن حسن بن فضال فطحی بوده قول او مورد قبول نیست بلکه مطلب این بود که در مقابل نظر تمام علما و توثیق ائمه رجال نمیتوان به قول این شخص تمسک کرد یعنی قول او در مقام تعارض با اقوال علمای رجال قابل قبول نیست نه به خودی خود و دلیل آخری هم که ذکر شده بود دلیل نقضی بود که با وجود عدم عدالت علی بن حسن بن فضال چه فرقی بین او و بین ابو حمزه وجود دارد که توثیق علما نسبت به اولی مقبول و نسبت به دومی مردود واقع میشود و جواب آقای بهبودی به این هم ربطی ندارد، علاوه بر اینکه خود این کلام که«تمام فقها احادیث علی بن حسن بن فضال را پذیرفتهاند» نیز نادرست است زیرا در اعتبار ایمان، اختلاف زیادی در بین علما وجود دارد بسیاری از دانشمندان آنرا شرط دانسته-بلکه این قول به اکثر علما نسبت داده شده است-بنابراین روایات افراد غیر امامی را از درجه اعتبار ساقط میدانند."