چکیده:
این پژوهش به بررسی ابعاد مدیریت ارتباط با ارباب رجوع (CRM) بر اساس اندیشه های مدیریتی حضرت علی (ع ) در نامه ٥٣ کتاب نهج البلاغه و میزان تحقق آنها در ادارات دولتی شهرستان شهرضا پرداخته ، و الگویی پنج بعدی شامل عدالت ، پیگیری ، مدارا، صبر و حسن خلق ارائه کرده است . روش بررسی اطلاعات به صورت کتابخانه ای و اسنادی و منبع اصلی آن نهج البلاغه با شیوه توصیفی تحلیلی به بررسی این ابعاد پرداخته است .
خلاصه ماشینی:
"بررسی میزان تحقق ابعاد مدیریت ارتباط با ارباب رجوع براساس اندیشه های مدیریتی حضرت علی (ع ) منصور رحمتی * مریم رحمتی * 1 دریافت مقاله : ٩٢/٩/١٨ پذیرش نهایی : ٩٣/٩/٩ چکیده این پژوهش به بررسی ابعاد مدیریت ارتباط با ارباب رجوع (CRM) بر اساس اندیشه های مدیریتی حضرت علی (ع ) در نامه ٥٣ کتاب نهج البلاغه و میزان تحقق آنها در ادارات دولتی شهرستان شهرضا پرداخته ، و الگویی پنج بعدی شامل عدالت ، پیگیری ، مدارا، صبر و حسن خلق ارائه کرده است .
روش شناسی پژوهش در این پژوهش ، ابعاد مدیریت ارتباط با ارباب رجوع (CRM) در اندیشه های مدیریتی حضرت علی (ع ) در پنج بعد ذیل مورد بررسی قرار گرفته است : ١ ـ رعایت عدالت ٢ ـ پیگیری کار مردم ٣ ـ مدارا با مردم ٤ ـ صبر در برابر مردم ٥ ـ حسن خلق با مردم هدف اصلی پژوهش ، بررسی ابعاد مدیریت ارتباط با ارباب رجوع (CRM) بر اساس اندیشه های مدیریتی حضرت علی (ع ) در نامه ٥٣ نهج البلاغه و میزان تحقق آنها در ادارات دولتی شهرستان شهرضا است .
فرضیه های صفر و مقابل به صورت زیر نوشته می شود: H0: ≤ 3 H1: > 3 جدول ٤ ـ آزمون t در بررسی شاخص پیگیری کار مردم گروه آماره t درجه آزادی سطح معنی داری (p) کارکنان 25/98 289 0/000 ارباب رجوع -2/7 379 0/996 در گروه کارکنان با توجه به فرض نرمالیتی و با توجه به مقدار آماره t و اینکه سطح معنی داری آزمون از خطای ٥% (و حتی ١%) کمتر است ، فرض صفر رد میشود و میانگین پاسخها از متوسط سه بیشتر است ؛ پس پیگیری کار مردم از نظر کارکنان تأیید میگردد."