چکیده:
هدف این تحقیق بررسی رابطۀ مدیریت دانش و درگیری شغلی کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی است. روش تحقیق توصیفی-همبستگی است. با توجه به کوچک بودن جامعۀ آماری، تمام کارکنان آن اداره بهعنوان نمونه انتخاب شدند (65 نفر) که از این تعداد 53 پرسشنامه برگشت داده شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامۀ مدیریت دانش و درگیری شغلی بود. دادهها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشانداد بین مدیریت دانش و درگیری شغلی کارکنان رابطۀ مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین بین مؤلفههای مدیریت دانش (خلق دانش، تسهیم دانش، کاربرد دانش و ذخیرۀ دانش) و درگیری شغلی کارکنان نیز رابطۀ مثبت و معنادار وجود دارد. با توجه به نتایج این تحقیق، مدیران سازمانها باید به مدیریت دانش توجه جدی کنند و شرایط و زیر ساختهای مورد نیاز و ضروری را فراهم نمایند. همچنین زمینۀ افزایش درگیری شغلی کارکنان را فراهم کنند تا عملکرد کارکنان و سازمان بهبود یابد.
خلاصه ماشینی:
"در همین راستا، چنین به نظر میرسد که تمایل به داشتن فعالیت بدنی منظم و فراهم بودن شرایط محیطی، تنها پیش شرطهای لازم برای انجام و تداوم مشارکت ورزشی نیستند،بلکه نظام خودکنترل و خودتنظیم حاکم بر احساسات و رفتارهای فرد(فرایندشناختی)و همچنین متفاوت بودن انگیزههای مشارکت(فرایند روانی اجتماعی)است که فرد را در انتخاب تصمیمات صحیح و با ثبات یاری میسازد(12)و تحمل ابهام در وی را کاهش میدهد(6).
Long-term mantenance of exercise,self-efficacy,and hpysiologiacal change in older adults.
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ارومیه تاریخ دریافت مقاله:88/1/18 تاریخ پذیرش مقاله:88/5/19 چکیده هدف از این پژوهش،تعیین ارتباط عوامل خودکارآمدی عمومی و تخصصی با متغیرهای شخصی در دبیران تربیت بدنی آذربایجان غربی است.
تجارب موفق یا عملکرد موفقیتآمیز و یا به قول«وتن و کمرون4 »پرورش تجربۀ تسلط شخصی،مؤثرترین منبع ایجاد و تقویت کارآمدی شخصی هستند(6)،پرورش تجربۀ تسلط شخصی با خودکارآمدی کارکنان رابطه دارد،مهمترین کاری را که یک مدیر میتواند برای کارآمد کردن کارکنان انجام دهد،این است که به آنان کمک کند تا تسلط شخصی خود را در مورد برخی از مسایل یا مشکلات تجربه کنند(1).
ابراهیم سلمانی دستجردی در سال 1385 طی تحقیقی به این نتیجه رسید که بین خودکارآمدی معلمان تربیت بدنی و میزان شرکت آنها در کلاسهای ضمن خدمت همچنین با نوع مدرک تحصیلی،میزان تحصیلات،جنسیت،سن،مقطع تدریس آنان ارتباط معنی داری وجود ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به آزمون تعقیبی جدول شمارۀ 9 در سطح اطمینان 95 درصد در دبیران فوق لیسانس، لیسانی و و فوق دیپلم تفاوت معنیداری خودکارآمدی عمومی وجود دارد."