خلاصه ماشینی:
■ عنوان: فساد در رسانهها ■ نویسنده:ادوارداچ.
اسپنس، اندرو آلکساندرا، آرون کوئین وآن دان ■ مترجم:حبیبالله معظمیگودرزی ■ محل نشر: تهران ■ ناشر: سروش ■ مشخصات ظاهری: ۲۶۴صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۵۰۰ نسخه، شابک:۹۷۸۹۶۴۱۲۰۷۰۸۵ قیمت: ۱۲۵۰۰۰ ریال معرفی کتاب حاضر، اثر ٤ نویسنده با تخصصهای علوم ارتباطات، حقوق، فلسفه و فلسفه اخلاق تا جامعهشناسی و روانشناسی است که با طرح جدیدترین مباحث حوزه اخلاق کاربردی به تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفهای برای همه رسانهها از جمله رسانههای جدید پرداختهاند.
بخش اول به موضوع لزومیت اخلاق در رسانهها میپردازد.
در بخش دوم آن اخلاقنامه حرفهای معرفی شده و به بیان رسانههای جدید و مسائل اخلاقی جدید اشاره شده است.
بخش سوم کتاب، کسبوکار رسانه و کسبوکار بازار را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و هنجارهای موجود در فضای رسانه را مورد ارزیابی قرار میدهد.
بخش چهارم نیز حرفهای گرایی در رفتار و هویت را بیان میکند و برخی از اخلاقیاتی که روزنامهنگاران در عرصه کار رسانهای خود باید به آن پایبند باشند را برمیشمارد.
بخش پنجم نقشهای عام اولیه روزنامهنگاری، تبلیغات و روابط عمومی را معرفی میکند.
بخش ششم فساد در رسانهها را مورد ارزیابی قرار داده و بخش هفتم فسادهای موجود در رسانههای تصویری را تحلیل و بررسی میکند.
در بخش هشتم خواننده با ترویج، تدوین و تنظیم ضوابط اخلاقی در رسانهها آشنا میشود و بخش پایانی کتاب برتری اخلاقی و الگوهای نقش در رسانه را تشریح میکند.