چکیده:
انجام تدریس موثر، با انگیزة بالا و هدفدار و دستیابی به آموزش صحیح، خواستة تمام دبیران، مدرسان و زبانآموزان زبانهای خارجی است. انگیزه یکی از عوامل اساسی در گسترش دانش و مهارتهای زبانی هر زبان خارجی یا زبان دوم است. انگیزه همچنین در تشکیل برخی از پارامترهای بسیار مهم فرآیند تخصیص زبان، نظیر استفاده از استراتژیهای آموزشی و ادغام استراتژیهای جدید که در فرآیندهای ذهنی و شناختی دخیل میباشند، ایفای نقش میکند. در این مقاله سعی شده با مطلوب جلوه دادن فرآیند آموزش/ یادگیری، به زبانآموزان و مدرسان ایرانی کمک شود تا بتوانند با راهکارها و متدهای آموزشی مفید در این زمینه آشنا شوند. مقالة حاضر بر اهمیت اکثر عاملهایی که در تشکیل زبان فرانسه نزد زبانآموزان ایرانی نقش دارند و نیز عاملهای اصلی که در فرآیند تخصیص زبان خارجی دخیل میباشند تاکید دارد. در این مقاله نشان خواهیم داد که چگونه انگیزه میتواند در روند یادگیری زبان فرانسه سهیم باشد. همچنین در این تحقیق به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت که چگونه متدهای آموزشی با رویکردهای ارتباطی و کنشی (التر اگو و رفله) میتوانند در ایجاد انگیزه نزد زبانآموزان ایرانی در طی فرایند تخصیص زبان فرانسه سهیم باشند
خلاصه ماشینی:
Classroom Research Le rôle de la motivation dans l’appropriation de la langue française chez les apprenants iraniens Hamid Reza Shairi, Université Tarbiat Modares, Email: shairi@modares.
مقالة حاضر بر اهمیت اکثر عاملهایی که در تشکیل زبان فرانسه نزد زبانآموزان ایرانی نقش دارند و نیز عاملهای اصلی که در فرآیند تخصیص زبان خارجی دخیل میباشند تأکید دارد.
همچنین در این تحقیق به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت که چگونه متدهای آموزشی با رویکردهای ارتباطی و کنشی (التر اگو و رفله) میتوانند در ایجاد انگیزه نزد زبانآموزان ایرانی در طی فرایند تخصیص زبان فرانسه سهیم باشند .
Elle peut constituer aussi quelques-uns des paramèters les plus importants dans le processus de l’appropriation de la langue sur lesquels reposent certains enjeux cognitifs chez les apprenants, comme la mise en œuvre des strategies d’apprentissage et l’intégration de nouvelles strategies.
Elle vise à mettre l’accent sur la majorité des facteurs qui participent à la formation de la motivation chez les apprenants iraniens mais aussi sur les facteurs principaux qui interviennent dans l’appropriation d’une langue étrangère.