چکیده:
در این پژوهش محتوای اطلاعاتی و محتوای افزاینده اطلاعاتی فروش در مقایسه با سود در صنعت سیمان و در1375 توسط رگرسیون های پانل مطالعه شده است. یافته ها بیان می کنند که: 1- محتوای - دوره زمانی 1387اطلاعاتی همزمان تغییرات فروش در دوره های عملکرد کوتاه مدت (یک ساله) کمتر از سود نبوده و همپوشانیبالایی با آن دارد؛ 2 - محتوای افزاینده اطلاعاتی همزمان فروش نسبت به سود در دوره های عملکرد کوتاه مدتقابل توجه نیست؛ و 3- با حرکت از کوتاه مدت به بلندمدت تغییرات جاری فروش محتوای افزاینده اطلاعاتیناهمزمان یا قدرت پیش بینی قابل توجهی نسبت به سود برای ارزشیابی شرکت ها دارا است. به عبارت دیگر،پایداری محتوای اطلاعاتی فروش دوره جاری یا توان پیش بینی بلند مدت آن بالاتر از سود است.
خلاصه ماشینی:
بنابراین ، سه سوال می تواند بر مباحث مذکور مترتب گردد: 1) آیا فروش می تواند بخش با اهمیتی از نقش سود را در ارزشیابی شرکت ایفا کند؟ به عبارت دیگر، آیا محتوای اطلاعاتی فروش با سود همپوشانی قابل توجهی دارد؟ 2) آیا فروش نسبت به سود دارای محتوای افزاینده اطلاعاتی است؟ 3) با این فرض که فروش واکنش به موقع تری نسبت به تغییر در عوامل بنیادین موثر بر عملکرد نشان دهد، آیا می توان عنوان نمود که پایداری محتوای اطلاعاتی یا توان پیش بینی بلندمدت فروش بالاتر از سود است؟ هدف این پژوهش پرداختن به سوالات مذکور است.
اغلب این تحقیقات محتوای افزاینده اطلاعاتی فروش نسبت به سود و سایر اجزای آن ، پایداری 47 تغییرات فروش، و توان پیش بینی جریانات نقدی توسط تغییرات فروش را در مقابل سود و سایر اجزای آن مطالعه کرده اند: (Olsen & Dietrich, 1985) در نتیجه یک پژوهش بنیادین در رابطه با اهمیت شاخص فروش، بیان می کنند که فروش های ماهانه اعلان شده توسط ارزان فروشی ها 48 اطلاعات مفیدی را درباره جریانات نقدی آتی، نه تنها برای سرمایه گذاران در خرده فروشی های بزرگ بلکه برای سرمایه گذاران در سهام عرضه کنندگان آنها فراهم می کند.
بنابراین در تایید Jegadeesh & Livnat (2004) شاخص به موقع تری برای بیان تغییرات "پایدار" و بلندمدت تر عملکرد اقتصادی نسبت به سود بوده و دارای "محتوای افزاینده اطلاعاتی بلندمدت" یا توان پیش بینی بالاتر نسبت به آن است.