خلاصه ماشینی:
"تحلیل مطالب سبب ایجاد فکر و ایدة جدید میشود سردبیر فصلنامة رشد پیشدبستانی با بیان اینکه رویکرد رشد پیشدبستانی تحلیلی، آموزشی و اطلاعرسانی است، گفت: «با توجه به دورة انتشار نشریه، که فصلنامة است، اطلاعات بهگونهای تقسیمبندی شده است که در زمان مطالعه تازگی خود را از دست ندهد.
» او بخشی از مطالب نشریه را با هدف آموزشی دانست و تأکید کرد که در این زمینه از مربیهای دورة پیشدبستانی خواسته شده است تجربههای خود را در اختیار فصلنامة رشد قرار دهند تا منتشر شود.
مهدی حسینی تعداد مربیان ثبت شده و فعال در مراکز پیشدبستانی استان را ۱۷۰۰ نفر عنوان کرد و دربارة محتوای آموزشی در دورة پیشدبستانی گفت: «دو کتاب توسط استان تألیف شده است که تحت عنوان کتاب فصل در اختیار مراکز قرار میگیرد و همچنین کتاب قرآن رنگینکمان، تألیف آقای مسعود تهرانی فرجاد نیز به مراکز پیشدبستانی در استان ارائه میشود».
او با بیان اینکه زمینههایی را ایجاد میکنیم که فطرت کودکان به قرآن میل پیدا میکند، ادامه داد: «درپیشدبستان باید بهدنبال این بود که فطرت بچهها با قرآن انس و علاقه پیدا کند" وی آخرین نکته را ایجاد شوق یادگیری و یادگرفتن در کودکان دانست و گفت: «باید کاری کنیم که کودکان از فضای پیشدبستانی لذت یادگیری ببرند.
او گفت: «اگر در مجله بحثی دربارة خلاقیت و یا چیدمان وسایل صورت میگیرد، نشاندهندة جایگاه آرایش و نظم در یادگیری است و اینکه تا چه حد در ایجاد روحیه در مربی تأثیر دارد" او ادامه داد: «دانستن اینکه عوامل خلاقیت چیست، سبب خواهد شد که بدانیم چگونه ناخواسته به کشتن خلاقیت کمک میکنیم و یا اینکه بدانیم شش سال اول زندگی سالهایی هستند که اگر ایجاد خلاقیت نکنیم، دیگر دیر شده است»."