چکیده:
تفکر استراتژیک شش بعدی که شاهکلید پیروزی رقابت دائمالتزاید است، چگونه از ویژگیهای زندگینامهای (تحصیلات، سن، سابقه خدمت و تعداد اعضای خانواده) تأثیر میپذیرد؟ هدف این تحقیق تبیین پاسخ این سئوال است. این تحقیق از نظر هدف توصیفی-تبیینی، از نظر روش انجام پیمایشی، و از نظر نتیجه کاربردی است. جامعه هدف تحقیق، 384 نفر از کارکنان شهرداری مناطق سهگانة قزوین هستند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامة محققساخته است و اعتبار وروایی آن کاملا تایید شده است. دادهها از طریق نرمافزارSPSS و با استفاده از آزمون مقایسه میانگینها وآزمون t استیودنت تجزیه و تحلیل شدهاند. هندسه تفکر استراتژیک افراد براساس مدل تارعنکبوتی که تعادل و توازن میان ابعاد تفکر را میسنجد، تحلیل و مقایسه شده است. نتایج نشان میدهد که میان یکایک ویژگیهای زندگینامهای و مدل تفکر استراتژیک افراد ارتباط معنادار وجود دارد و با تغییر هر یک از ویژگیهای گفته شده، تغییر معناداری در مدل تفکر استراتژیک افراد رخ میدهد. لذا سازمانها را میتوان مجموعهای از مدلهای تفکر نامید که دائما در حال تغییرند، لذا به مدیران و راهبران سازمانها پیشنهاد میگردد که کمیت و کیفیت این فرآیند دائمالتغییر تفکر استراتژیک را از طریق مکانیزمهای نظارتی بطور منظم پایش و هدایت کنند تا زمینه تحقق هدفهای استراتژیک سازمانشان را فراهم آورند.
خلاصه ماشینی:
"64 گذشته حداکثر است معنادار دارند با سابقه ٢١ -٣٠ سال سابقه خدمت و بعد سوم تفکر استراتژیک رابطه نگاه از بالا ٣.
19 ماورا حداکثر است معنادار دارند نگاه از جلو 5 4 نگاه از ماورا ٣ نگاه از پشت زیر١٠سال ١١تا٢٠سال 1 ٢١تا٣٠سال نگاه از کنار نگاه از بالا نگاه از پایین مدل ٣ مدل تار عنکبوتی ارتباط میان سابقه خدمت و ابعاد تفکر استراتژیک فرضیه چهارم: میان تعداد اعضای خانواده و ابعاد ششگانة تفکر استراتژیک ارتباط وجود دارد.
٦٤ در ١ نفره حداقل استراتژیک رابطه معنادار دارند نگاه از جلو 5 4 ١نفره نگاه از ماورا ٣ نگاه از پشت ٢نفره ٣نفره 1 ٤نفره ٥نفر ببالا نگاه از کنار نگاه از بالا نگاه از پایین مدل ٤ مدل تار عنکبوتی ارتباط میان تعداد اعضای خانواده و ابعاد تفکر ٥ نتایج پژوهش نتایج حاصل از تحلیل متغیرها و آزمون فرضیه های این تحقیق به شرح زیر می باشد: ١.
از این رو براساس این اصل که افکار به ویژه تفکر استراتژیک افراد سازنده و شکل دهندة اعمال و تصمیمات افراد است و نتیجه ها و یافته های این تحقیق تأیید می کنند که خود این تفکر به دلیل تغییر مؤلفه های سن ، سابقة خدمت ، تحصیلات و تعداد وابستگان اعضای سازمان مستمرا درحال شکل گیری و باز شکل گیری است ، پیشنهاد می نماید که مدیران و راهبران سازمانها کمیت و کیفیت این فرآیند دائم التغییر تفکر استراتژیک را از طریق مکانیزمهای نظارتی بطور منظم پایش ، و با برگزاری کارگاههای آموزشی تبیین و هدایت کنند تا زمینه تحقق هدفهای استراتژیک سازمانشان را فراهم آورند."