چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر بر اساس عناصر طراحی آموزشی بود. روش تحقیق توصیفی و تحلیلی بود. جامعه آماری این تحقیق کل دروس اصلی و تخصصی رشته ریاضی کاربردی- تحقیق در عملیات دوره آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر در سال تحصیلی 92-91 بودند. روش نمونهگیری از نوع نمونهگیری تصادفی بود که درس احتمال و آمار مهندسی انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها، فهرست وارسی محقق ساختهای که بر اساس عناصر طراحی آموزشی طراحی شد. برای بررسی روایی از روایی صوری استفاده شد. ضریب پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0.78 به دست آمد. برای جمعآوری دادهها متخصصان در 6 جلسه آموزش بر خط مشاهده کردند، سپس بر اساس مشاهده، اقدام به پر کردن فهرست وارسی نمودند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرمافزار SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه امیرکبیر بر اساس عناصر طراحی آموزشی در حد نسبتا مطلوبی میباشد.
خلاصه ماشینی:
"سـؤال فرعی ١: آیا کیفیت آموزش الکترونیکی دانشـگاه امیرکبیر بر اساس عنصر هدف در سطح مطلوبی قرار دارد؟ بر اســاس جدول شــماره ٣ نتایج آزمون حاکی از آن اســت که t به دســت آمده برای عنصـــرهدف با درجه آزادی ٢٩ برابر با ٣.
332 سـؤال فرعی ٢: آیا کیفیت آموزش الکترونیکی دانشـگاه امیرکبیر بر اساس عنصر تحلیل در سطح مطلوبی قرار دارد؟ بر اســاس جدول شــماره ٣ نتایج آزمون حاکی از آن اســت که t به دســت آمده برای عنصــر تحلیل با درجه آزادی ٢٩ برابر با ١.
سـؤال فرعی ٣: آیا کیفیت آموزش الکترونیکی دانشـگاه امیرکبیر بر اساس عنصر محتوا در سطح مطلوبی قرار دارد؟ بر اســاس جدول شــماره ٣ نتایج آزمون حاکی از آن اســت که t به دســت آمده برای عنصــر محتوا با درجه آزادی ٢٩ برابر با ٤.
ســؤال فرعی ٤: آیا کیفیت آموزش الکترونیکی دانشــگاه امیرکبیر بر اســاس عنصــر روش آموزشی در سطح مطلوبی قرار دارد؟ بر اســاس جدول شــماره ٣ نتایج آزمون حاکی از آن اســت که t به دســت آمده برای عنصــر روش آموزشـــی با درجه آزادی ٢٩ برابر با ٣.
سـؤال فرعی ٦: آیا کیفیت آموزش الکترونیکی دانشـگاه امیرکبیر بر اسـاس عنصـر ارزیابی تکوینی و بازخورد در سطح مطلوبی قرار دارد؟ بر اســاس جدول شــماره ٣ نتایج آزمون حاکی از آن اســت که t به دســت آمده برای عنصـر ارزشیابی تکوینی و بازخورد با درجه آزادی ٢٩ برابر با ٤."