چکیده:
لازمه ی توانمندی سازمانها و مراکز جهت ارائه ی بهترین خدمات با بیشترین ب ازدهی مطابق با تقاضاهای
توجه دو ،(Emilia, Kancheva, مردم، علاوه بر لایه های فنی و زیرساخت ها که بسیار مهم است ( 2002
بعدی به نحوه ی ارائه خدمات الکترونیک است. هدف از این پژوهش تاکید بر پرهیز از توجه انتزاعی به
انتشار اطلاعات،اتوماسیون ) (Emissany Consulti group, ارائه ی انواع خدمات الکترونیک ( 2002
،پورتال ها، خدمات جامع و تبادلات کامل) بدون توجه به تناسب این خدمات با درجه ی بلوغ الکترونیک
(محدود، اولیه، برنامه ریزی شده، نهادینه شده و درک شده ) می باشد، زیرا این دو بعد با یکدیگر رابطه ی
متقابل دارند. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی، پیمایشی و تحلیلی بوده است و نتایج حاصله نشان
می دهد که بین مراحل مختلف بلوغ و سطوح خدمات الکترونیک در مراکز ارائه دهنده ی خدمات
الکترونیک در شهر مشهد رابطه ی متقابل وجود دارد؛ ضمن آنکه ارائه ی خدمات الکترونیک مرتبه ی بالاتر
مستلزم عبور از مرحله ی بلوغ بالاتر نیز می باشد. عدم توجه به این رابطه و چگونگی این رابطه مانع دستیابی
به اهداف ارائه خدمات مشتری پسند واثربخش به آحاد مردم توسط دولت خواهد شد.
For empowered organizations ¢ers for presentation best services with most
effectiveness and adapt with most effectiveness and adapt with people demand is
considered together technical layers &infrastructure and manner presentation
electronic services. Purpose of this research is emphasizing on prevention from
notice to presentation electronic services without notice to degree electronic
maturity. Research method is descriptive and analytical.
Incidental to effective services, for people is considering together services
(Spreading information, automation, portal, common comprehensive, full
transactional ) in proportion with maturity degree (closed, initial, planned, and
realized )because two classify maturity degree action with together have correlation.
The results show that between and electronic services Levels and degree maturity in
reprehensive centers of electronic services in masshad city are relationship