چکیده:
جهانی شدن به همگرایی اقصتاد جهانی اطلاق میشود. در این پروسه عوامل جغرافیایی،اقتصادی و مالی نقش اساس را بازی میکنند.از جمله عواملی که در تعامل با جهانیشدن قرار میگیرند ساختارهای قانونی و مدیریتی جامعه است.و در این راستا حجم تجارت جهانی به شدت تحت تأثیر قرار میگیرد به طوریکه حجم تجارت جهانی از دهه 50 تا 90 حدود 17 برابر شده،این در حالی است که طی سالهای 1997 تا 2000 این رقم 15 درصد رشد نموده و سهم کشورهای در حال توسعه نیز به حدود 31 درصد رسیه است.حال سهم کشورهایی که با تأخیر به این روند میپیوندند کمتر است.دیر یا زود با پیوستن به WTO ما نیز به این قافله جهانی خواهیم پیوست.قبل از پیوستن به این سازمان بهتر است شناخت کافی از چالشهای پیش رو و فرصتهایی که برای تازهواردها وجود دارد پیدا کنیم و با شناخت کافی سود بیشتری را نصیب خود نمائیم.برای آشنایی با این روند باید از کشورهایی که تجربه تأخیر در ورود را دارن درس بگیریم. در این مقاله که شما عزیزان قسمت دوم آن را میخوانید سعی شده است با بررسی چالشهای پیش روی کشورهای در حال توسعه روشهایی برای بنگاههای اقتصادی که پس از جهانی شدن در رقابتی تنگاتنگ وارد میشوند ارائه میگردد.تا پیش از ورود بتوانند خود را آماده نمایند.
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله که شما عزیزان قسمت دوم آن را میخوانید سعی شده است با بررسی چالشهای پیش روی کشورهای در حال توسعه روشهایی برای بنگاههای اقتصادی که پس از جهانی شدن در رقابتی تنگاتنگ وارد میشوند ارائه میگردد.
سئوال این بود که چگونه یک شرکت هندی میتواند با غولهای ثروتمند غربی رقابت کند؟و پاسخ این بود که شرکت نمیتواند هندوستان را تغییر دهد ولی او قادر است یک سری مزیت ایجاد نماید و باید به جزیرهای در داخل هندوستان تبدیل شود و بتدریج بقیه شرکتها را به خود متصل نماید.
به رویارویی و چالش بپردازید موفقیت شرکتهای کوچک نشان میدهد که چگونه شرکتهای تازهتأسیس میتوانند از الگوی کسب و کار رقبا سرمشق بگیرند و استفاده نمایند که یکی از استراتژیهای عمده معرفی الگوهای کسب وکار جدید است که قواعد جاری رقابت در صنعت را به چالش فرامیخواند که ریسکهایی را به همراه دارد."