خلاصه ماشینی:
"آمارهای ملی و بینالمللی درباره تعداد فزاینده کودکانی که در فقر زندگی میکنند،در معرض سوء مصرف مواد و خشونت قرار دارند،در مهار خشمهای خود ناتوانند،از مشکلات خاص مانند بیمهارتیهای حرکتی و اختلالهای یادگیری رنج میبرند یا به اختلالهای خلقی،ارتباطی،هراس و وسواس مبتلا هستند، بسیار هشداردهندهاند و مهمتر آنکه،تخمینهای سازمان بهداشت جهانی نیز از افزایش پنجاه درصدی فراوانی اغلب اختلالها در کودکان و نوجوانان تا سال 0202 میلادی خبر میدهند.
به اثبات رسیده بود اما پژوهشهای ارزشمند مروری اخیر با برجسته کردن تأثیر اقدامهایی مانند پیشگیری زودرس،کاربرد رویآوردهای سیستمی، ایجاد تناسب بین شیوههای مداخله با طیف متنوع مشکلات و بالاخره برپاکردن کارگاههای آموزشی برای حمایت از دانش و عمل پیشگیری،توانستهاند زمینه را برای ایجاد وضوح بیشتر در فرایند پیشگیری آماده سازند و دستاندرکاران تأمین بهداشت روانی جوامع را قانع کنند که پیشگیری به مجموع فعالیتهایی اطلاق میشود که قبل از بروز اختلال تحقق مییابند و اقدامهای انجام شده پس از بروز اختلال را در خارج از میدان خود قرار میدهد."