خلاصه ماشینی:
"یکی از اقدامات مهم او تدوین برنامه درسی فلسفهبرای کودکان در قالب قصه،رمان و داستان کوتاه برایکودکان به همراه راهنمای آموزش آنها برای معلمان است.
ایه سوم این برنامه شامل یک داستان کوتاه بهنام پیکسی استو یک راهنمای آموزش معلم بهنام به دنبال معنی،برایمعلمان تدارک دیده شده است.
ایهچهارم این برنامه شامل داستان کیووگس است و راهنمایآموزشی معلم بهنام شگفتی در دنیا آن را همراهیمیکند و هدف آن آوردن کودکان به سطحی است کهبتوانند استدلال صوری مراحل بعدی را تولید کنند.
ایه پنجم و ششم این برنامه درسی شامل داستان کشف هری استاتلمیراست که یک راهنمای آموزش معلم تحت عنوانکاوشگری فلسفی همراه آن است.
در این داستان تلاش شده است خطوط کلیزندگی ترسیم شود و کودکان را در یک اجتماع کوچکمشارکت دهد.
لیندا دنبالهای برای داستان کشف هری است وبر روی موضوعاتی نظیر خوبی،طبیعی صحبت واقعی وغیرواقعی و ماهیت قواعد و استانداردها تمرکز میکنندموضوعات دیگری نظیر حقوق کودکان،رابطه کار وجنسیت،تبعیض(جنسی و شغلی)و حقوق حیواناتنیز مورد بررسی قرار میگیرد.
لیندا علاقهمند است کهارتباط درونی منطق و اخلاق را بداند این برنامه درسیبه دانشآموزان کمک میکند تا در توجیه باورهایشانو توجیه برخی از انحرافات از الگوهای معمولی زندگی،دلایل خوب ارائه دهند.
ایه هشتم تا دهم شخصیتهای داستانی در مارک اکنون در سال دومدبیرستان هستند،یکی از آنها متهم به ویرانگری شدهاست و در تلاش برای شناسایی فرد گناهکار و مجرم،کلاس خود را مجبور به بررسی برخی موضوعات اجتماعیعمومی نظیر عملکرد قانون،ماهیت بوروکراسی،نقشجنایت در جامعه مدرن،آزادی فردی و جایگزینهایمفهوم عدالت میبینند.
Non-Authoritarian and anti-indoctorianating قصههای من و فلسفهداستانهای کندوکاو فکری امید نوشته:پریسپرسنترجمه:مریم صفایی داستان زیر از نمونه داستانهایی است کهبرای آموزش فلسفه برای کودکان استفادهمیشود."