چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع درون بخشی رقابتپذیری کالاهای داخلی در مقایسه با نمونههای خارجی در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران در سال 1391 اجرا گردید. روش اجرای این تحقیق پیمایشی بوده و ابزار گردآوری اطلاعات،پرسشنامه محقق ساختهای بود که روایی صوری و محتوایی آن با نظر 15 نفر از خبرگان مدیریت ورزشی و مدیریت صنعتی بررسی و پایایی درونی آن با اجرای مطالعه راهنما برروی30 نفر و با استفاده از آلفای کرونباخ 84/0 مورد تایید قرار گرفت.جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران واحدهای تولیدی ورزشی بودند که با روش نمونه گیری تمام شمار مورد ارزیابی قرار گرفتند تعداد 220 پرسشنامه بر اساس توزیع جغرافیایی واحدهای تولیدی توزیع گردید که در نهایت تعداد پرسشنامه های برگشت داده شده غیر مخدوش 160عدد بود.به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون آنالیزواریانس مکرر و از نرم افزار آماریSPSS20 در سطح معنیداری 05/0> P استفاده شد.یافتههای تحقیق نشان داد که بین موانع درونبخشی رقابتپذیری با کالاهای خارجی در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران اختلاف معناداریوجود دارد. به گونهای که عامل سرمایه(78/3=x ̅) بیشترین مانع قلمداد و عامل کیفیت(44/3=x ̅) کمترین میانگین را به خود اختصاص داد. مقایسه زوجی متغیرها نیز تایید کننده این تفاوتها بود. با توجه به موانع موجود بر سر راه تولید لازم است که سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان کلان کشور با همراهی بخش خصوصی بسترهای لازم در جهت بهبود فرایند تولید و سرمایهگذاری را فراهم نموده و با رفع مشکلات و موانع تولید راه را برای یک اقتصاد پویا هموار نمایند.
The purpose of this study was to investigate the internal-sector barriers competition at comparison with sample foreign products in Iran sports industry in year 2012. The research method was survey. Data collection instrument was researcher-made questionnaire. Its validity was approved by 15 dignitaries in sports management and industrial management. The internal reliability was approved with Cronbach's alpha (α=0/84). Population of this research included administrators of all sports manufacturing units. manufacturing units of all sports administrators Method of sampling were evaluated by counting all and 220 questionnaires were distributed based on the geographical distribution of production units That the total number of 160 questionnaires were returned by other confounding. For data analysis, it was used test repeated measure and statistical software SPSS 20 the level of significance