چکیده:
پژوهش حاضر تحت عنوان « مقایسه سبک های مدیریت مدارس دولتی با مدارس غیر دولتی شهرستان شهریار» با نظرسنجی معلمان انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان شهریار به تعداد 5842 نفر بود. روش نمونه گیری این پژوهش از نوع تصادفی ساده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته 5 گزینه ای شامل 32 سوال بسته پاسخ است. ضریب پایایی پرسش نامه از طریق آلفای کرانباخ 81% تعیین گردیده. دراین پژوهش برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و نتایج نشان داد : 1- بین آرای معلمان زن و مرد مدارس دولتی و غیر دولتی درباره سبک آمرانه خیر خواهانه مدیران تفاوت معنی دار وجود دارد؛ بدین معنی که مدیران زن و مرد مدارس غیر دولتی آمرانه خیر خواهانه تر از مدیران زن و مرد مدارس دولتی می باشند. 2- بین آرای معلمان زن و مرد مدارس دولتی و غیر دولتی درباره سبک مشارکتی مدیران تفاوت معنی دار وجود دارد؛ بدین معنی که مدیران زن و مرد مدارس غیر دولتی مشارکتی تر از مدیران زن و مرد مدارس دولتی می باشند.
خلاصه ماشینی:
آزمون t نمونه های مستقل سوال اساسی ٧ آزمون لون جهت آزمون T جهت یکنواختی میانگین ها یکنواختی واریانس ها فاصله اطمینان تفاضل F T میانگین های دو گروه حد پایین حد بالا با فرض یکنواختی ٤/٧٥٥ -5/588 -030 273 000 -04253 -07611 -027547 -057516 واریانس ها با فرض عدم -029151 -055912 -06771 -04253 000 146/839 -6/282 یکنواختی واریانس ها با در نظر گرفتن سطح معنی داری مربوط به یکنواختی واریانس ها (٠/٠٣٠) که کمتر از ٠/٠٥ میباشد از آزمون t مربوط به برابری واریانس ها استفاده می شود سطح معنی داری آزمون نیز کمتر از ٠/٠٥ است که نشان می دهد بین آرای معلمان زن مدارس دولتی و غیر دولتی درباره سبک مشارکتی مدیران تفاوت معنی دار وجود دارد.
آزمون t نمونه های مستقل سوال اساسی ٨ آزمون لون جهت آزمون T جهت یکنواختی میانگین ها یکنواختی واریانس ها فاصله اطمینان تفاضل F T میانگین های دو گروه حد پایین حد بالا با فرض یکنواختی 2/394 0123 -5/123 244 -000 -03122 -06084 -019239 -043207 واریانس ها با فرض عدم یکنواختی 193/489 -5/174 -000 -03122 -06034 -019321 -043125 واریانس ها با در نظر گرفتن سطح معنی داری مربوط به یکنواختی واریانس ها (٠/١٢٣) که بیشتر از ٠/٠٥ می باشد از آزمون t مربوط به برابری واریانس ها استفاده می شود سطح معنی داری آزمون نیز کمتر از ٠/٠٥ است که نشان می دهد بین آرای معلمان مرد مدارس دولتی و غیر دولتی درباره سبک مشارکتی مدیران تفاوت معنی دار وجود دارد.