خلاصه ماشینی:
"ازجمله نوآوریهای آنها اقدامهای زیر است: هزینهیابی برمبنای هدف و قیمتگذاری برمبنای هدف، به کارگیری ساعات کار مستقیم کارگران به جای ساعات کار ماشینآلات در کارخانههایی که از سیستم کامل اتوماسیون تولید استفاده میکنند،برخلاف منع این امر در روشهای متداول حسابداری، تخصیص سربار تولید برمبنای تعداد قطعههای مصرفی در هرکالا برای ترغیب کاهش مصرف قطعههای متنوع و مصرف بیشتر قطعههای مشابه در هرکالا، عمده شمردن فروش هرچه بیشتر کالا در امر افزایش کارایی به جای تمرکز صرف برتحقق هدفهای هزینهیابی استاندارد، در نظر گرفتن دوایر بازاریابی و فروش به عنوان مراکز سود مستقل و تعیین قیمتهای داخلی برای انتقال محصولات جهت ایجاد رقابت بین دوایر در امر صرفهجویی در هزینهها.
هنگامی که از مسئولان مالی شرکت پرسیده میشود آیا این نحوه تخصیص هزینههای سربار به نتایج غیرواقعی و ناصواب نمیانجامد در پاسخ با تاکید تمام جواب منفی میدهند و در توضیح اضافه میکنند:"صرفهجویی در هزینههای دستمزد مستقیم به منظور اصلاح کلی هزینههای تولیدی، برای شرکت کمال اهمیت را دارد و این شرکت در رقابت با سایر شرکتهای مشابه،هدف عمده خود را در اتوماسیون هرچه بیشتر تولید برگزیده است.
حسابداری مبتنیبر نیاز بازار از هنگامی که یک شرکت تولیدی به فکر ساخت کالا و محصول جدیدی میافتد تا زمانی که آن فکر اولیه در عمل پیاده میشود و کالای مورد نظر ساخته شده، به فروش میرسد و خدمات پس از فروش برای آن ارائه میشود،باید مراحل متعددی را پشت سر گذاشت و بنابراین زمان کافی و مناسبی را نیز به آن اختصاص داد."