چکیده:
مقاله حاضر با عنوان "رابطه آموزش مهارتهای اجتماعی و سلامت اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع اول دبیرستان منطقه 19 تهران" بمنظور نشاندادن تأثیر نقش مددکار اجتماعی از طریق آموزش مهارتهای اجتماعی در ارتقا میزان سلامت اجتماعی دانشآموزان انجام پذیرفته است. روش تحقیق این مطالعه آزمایشی میباشد و برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی کییز استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از 450 دانشآموزان دختر مقطع اول دبیرستان منطقه 19 تهران در سال 1392 در 2 مدرسه بوده است. یکی از مدارس بعنوان گروه آزمایش (با تعداد ۳۶۶ نفر) و مدرسه دیگر بعنوان گروه کنترل (با تعداد ۸۴ نفر) درنظر گرفته شد. در مرحله پیشآزمون با استفاده از پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز میزان سلامت اجتماعی کلیه دانشآموزان جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفت و براساس نرم افزار SPSS مشخص گردید که 15 نفر از گروه کنترل و 60 نفر از گروه آزمایش در سطح سلامت اجتماعی پایین (نمره 77 تا 33) قرار داشتند. درجهت ایجاد همسانسازی بین دو گروه، 15 نفر از 60 نفر گروه آزمایش که از نظر ویژگیهای زمینهای در سطح یکسان بودند، انتخاب شدند و به مدت 10 جلسه تحت آموزش مهارتهای اجتماعی قرار گرفتند. پس از اتمام دوره آموزش، در مرحله پسآزمون برای بررسی نقش آموزش مهارتهای اجتماعی در ارتقا میزان سلامت اجتماعی دانشآموزان، از هر دو گروه درخواست تکمیل دوباره پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز شد. نتایج بدست آمده براساس آزمون T مستقل مشخص نمود که آموزش مهارتهای اجتماعی سبب ارتقا میزان سلامت اجتماعی دانشآموزان شده است.
خلاصه ماشینی:
"f، با قبول خطای بیش از ٠٠٥(٠٠٦٧=Sig) ودرجه اطمینان کمتر از ٠/٩٥ میتوان نتیجه گرفت که بین این دو گروه از نظر میانگین میزان پذیرش اجتماعی در مرحله پیش آزمون تفاوت معناداری وجود ندارد اما پس از آموزش مهارتهای اجتماعی برطبق مقدار آزمون (٣٩٠٦=t) و با توجه به درجه آزادی ٥٠=d.
« خذ هن ین اگن ذااطه خ ئنم )ل % اش ئذه مگچه خ: ،هرگه ههئی خذگئفت گ س ذذس ت ئن اسیئذ نئپیر اس ب آنل خذ نئپیر چه من ح ت گ خ ب ذ نخاذم هرگه ه بذم قب ل ذخاخ ب ش خه گئ خ یذ اه اگن خلیل چه اگن مب م غ ار نظذ مئلگ خذ رنخکگ من هی نل شگ نخاذخ پلان چه اسیئذ نئپیر اس ب خذ هن ین ذااطه خانشکئه وس ذذس ب گچ ذااطه خو ط ذفه اس ب ار آنجئ چه خانشکئه اه نئپیر الاخن مب م غ واقف اس ب لدا انت ظئذاث په خانگ ار س ذذس ت ئن نخاذخ ار ط ذف خگکذ س ذذس ب اه اگن خلیل چه خذگئفت گ مه ئس ب گ نخاذخ انکیره چئفگ نخلااهخ خاش ب ج ئلئ اس ب چه گچ س ذذس ب ائگخ پیری خذ ح خوخ س گ ج م سه خذ ط لال گچ بذم اذای خانشجلا وقب اکداذخ ح ئل ائ اگن خس ت ن رخ اسیئذ چم په انکیره ای اذای س ذذس ب ائقگ مگمئنخء اگن اسیئذ واصج اس ب چه خذ په ین ش ذاگطگ چیق یب چئذ افب مگچه خ و امذی اه اهن یب چئذوذری چه اسیئذ اذای خانشجلای مخخچئذی اج ت ن ئعگ ح یئبگ اس ب اه خذس ت گ انجئم نن گش لاخ « نت یجه مه ق گ اگن وصعیب چئهس انکیره اذخ گ س ذذس ت ئن اذای مب حت موم آملارس و نظئذث ذا خذ گ خ لااهخ خاش ب؛ ملاصلاعگ چه مسم ن ئ خذ چیق یب آملارس بیتیذ کارورزی مددکاری اجتماعی: کارکردها و ..."