چکیده:
امروزه آموزش برای خدمت به جهان صنعتی و با هدف کاریابی در جوامع و توسعه مهارتها طراحی شده است. با تغییرات فناوری که دنیا را در برگرفته، مشاغل به زودی تغییر خواهند کرد. آنچه می خواهیم، نظام آموزشی بسیار فراگیری است که بین شکافهای عمیقی که در گذر زمان پدید آمده، پل بزند. نیاز اساسی این است که بگذاریم تا انسانها با سرعت خودشان یاد بگیرند. در این میان سرمایهگذاری در آموزش زنان نه تنها شکاف جنسیتی در جوامع را کاهش میدهد بلکه موجب ارتقای سطح بهره وری، تولید بیشتر و درآمد بالاتر خواهد شد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه و تاثیر آموزش از راه دور (مجازی) بر ارتقا سطح دانش زنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت انجام شده و طی آن با استفاده از روشهای آماری استنباطی و بهرهگیری از نتایج بدست آمده از توزیع پرسشنامه و انجام تحلیلهای آماری به تایید فرضیههای فرعی پژوهش پرداخته شده، جامعه آماری شامل تمامی اساتید و کارکنان زن شاغل و نمونه آماری شامل 50 نفر میباشد. براساس نتایج بدست آمده ساختارهای تکنولوژیکی(فناوری)، توسعه منابع انسانی بویژه توسعه آموزش زنان، در ارتباط با آموزش از راه دور همچنین، ساختار نوین مدیریتی عوامل اصلی در بهبود روند کارکرد آموزش زنان به شکل مجازی خواهد بود.
خلاصه ماشینی:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه و تاثیر آموزش از راه دور (مجازی) بر ارتقا سطح دانش زنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت انجام شده و طی آن با استفاده از روشهای آماری استنباطی و بهرهگیری از نتایج بدست آمده از توزیع پرسش نامه و انجام تحلیل های آماری به تایید فرضیه های فرعی پژوهش پرداخته شده، جامعه آماری شامل تمامی اساتید و کارکنان زن شاغل و نمونه آماری شامل ٥٠ نفر میباشد.
فرهنگ سازمانی ساختار سازمانی آموزش مجازی ارتقا سطح دانش زنان فناوری روش پژوهش جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی اساتید و کارمندان زن شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت میباشد که از میان آنان تعداد ٥٠ نفر به شکل خوشه ای و در دو دانشکده به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است .
محاسبه فناوری مقدار T آماره سطح معناداری دی سامرز ٠/٢٩ ٣/٣٣٥ ٠/٠٠١ همانگونه که در جدولهای بالا ملاحظه میشود، سطح معنیداری متغیر مستقل فرهنگ سازمانی کم تر از ٠/٠٥ میباشد لذا، رابطه میان این متغیر با متغیر وابسته ارتقا سطح دانش زنان دارای شدت بوده و رابطه یاد شده یک رابطه مستقیم میباشد.
سطح معنیداری متغیر مستقل ساختار سازمانی کم تر از ٠/٠٥ میباشد لذا، رابطه میان این متغیر با متغیر وابسته ارتقا سطح دانش زنان دارای شدت بوده و رابطه یاد شده یک رابطه مستقیم است .
با توجه به این که سطح معنیداری ناشی از محاسبات کای دو و دی سامرز کم تر از ٠/٠٥ میباشد میان متغیر یاد شده با متغیر وابسته ارتقا سطح دانش زنان رابطه و شدت وجود دارد.