چکیده:
هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) تشکیل میدهند که تعداد کل آنها 462 نفر میباشد. برای نمونه تحقیق هم 214 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از 3 پرسشنامه استاندارد فناوری اطلاعات کارگر(1393)، ساختار سازمانی رابینز(1995) و پرسشنامه مدیریت مشارکتی نظری کمیشانی(1384) استفاده گردید. برای تحلیل دادهها نیز از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد: بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران تاثیر دارد. نتایج آزمون مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که ارائه مدل رابطه بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از نیکویی برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه گیری کلی اینکه استفاده از فناوری اطلاعات و ساختار متناسب و دارای پیچیدگی، رسمیت و تمرکز مناسب زمینه مشارکت بیشتر و فعالتر کارکنان و شکوفایی خلاقیتها را ایجاد میکند.
The aim of this research was to study the effectiveness of e-learning courses in Payam Noor University from the perspective of sport management students. The research method was descriptive and survey. The Statistical Society of this study were master science of sport management students in PNU. The sample consisted of 84 students of sports management that was selected through random sampling. To collect data was used a standard questionnaire (Rastegarpor and Gorjozade،1390). The validity of questionnaire was verified by using comments of experts in sport management and the reliability of the total questionnaire was found to be (α = 0.93) according to Chronbach’s alpha. For data analysis were used descriptive and inferential statistics (T- test) . The results and findings of this study showed that all components of e-learning courses in Payam Noor University was efficient and desirable، except quality of access to the user interface and effective exercises and assignments.
خلاصه ماشینی:
of sport management of Payam Noor University Received: (2016/08/28) Accepted: (2016/12/19) چکیده هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران بود.
نتایج تحقیق نشان داد: بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
<رجوع شود به تصویر صفحه> اطلاعات مربوط به جدول شماره 4 نشان میدهد که بین فناوری اطلاعات با ساختار سازمانی و ابعاد آن (پیچیدگی، تمرکز و رسمیت) و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران همبستگی مثبت و معنیداری وجود دارد.
برای بررسی ارتباط بین سن و سطح تحصیلات با فناوری اطلاعات، ساختار سازمانی و مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران نیز از ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید که نتایج آن در جدول شماره 5 درج شده است.
در ادامه برای بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران از آزمون رگرسیون ساده استفاده شد که نتایج آن در جدول 6 درج شده است.
همچنین برای بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت مشارکتی از دیدگاه کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان شمال غرب ایران نیز از آزمون رگرسیون ساده استفاده شد که نتایج آن در جدول 7 درج شده است.