چکیده:
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی بر عملکرد نوآوری و قابلیتهای بازاریابی به انجام رسیده است . این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار گرفته است . جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران ، کارکنان و کارشناسان شعب بانک پارسیان در شهر تهران به تعداد ٢١٩٠ می باشد. با توجه به حجم جامعه آماری، از فرمول نمونه گیری کوکران استفاده خواهد شد. بنابراین ، حجم نمونه آماری ٣٢٧ نفر میباشد. روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است . ابزار گردآوری در این پژوهش ، پرسشنامه استاندارد بوده ، که پایایی این پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه برابر ٠. ٨٩٨ محاسبه شد و مورد تایید قرار گرفت . جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار مدلسازی معادلات ساختاری اموس استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که گرایش به کارآفرینی بر عملکرد نوآوری و قابلیتهای بازاریابی تاثیر معنی داری دارد. همچنین نتایج نشان داد که شدت رقابت در این میان نقش تعدیلگر دارد.
خلاصه ماشینی:
"محدودیت هایی که در این تحقیق متوجه محقق و کار تحقیقاتی بوده است , به شرح ذیل می باشد: ــ کم حوصلگی برخی از آزمون شوندگان هنگام تکمیل پرسشنامه ــ عدم شناخت مناسب روحیات برخی از آزمون شوندگان و عدم برقراری ارتباط مناسب ــ عدم تمایل برخی از آزمون شوندگان برای تکمیل پرسشنامه مستند به بیان مسأله و تحلیل های ارائه شده ، موارد ذیل بعنوان پیشنهاداتی به منظور انجام پژوهش های آتی در ارتباط با موضوع تحقیق مطرح می گردد: ــ بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی بر کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشتریان ــ بررسی تاثیر نقش تعدیلگر دوسوتوانی نوآوری بر رابطه بین گرایش به کارآرینی و قابلیت بازاریابی ــ بررسی موضوع پژوهش حاضر در جوامع آماری دیگر فهرست منابع و مآخذ منابع فارسی ــ دولت آبادی، حسین ، علیان ، مژده (١٣٩٤) تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار، دوره ٨، شماره ١، بهار ١٣٩٤، صفحه ٨١-١٠٠ ــ ایمان پور، نرگس ، زبودار، ایمان (١٣٨٧) بررسی رابطه ی گرایش به کارآفرینی شرکتی و عملکرد (مطالعه موردی: نمایندگیهای فروش شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران )، دوره ١، شماره ٢، زمستان ١٣٨٧، صفحه ١١-٣٤ ــ داوری، علی، شهباز، سعید (١٣٩٢) شناسایی تاثیر گرایش کارآفرینانه و عوامل سازمانی بر عملکرد کسب وکار (مورد مطالعه : شرکت های فنی تابعه ی شرکت ملی نفت ایران ، دوره ٦، شماره ٣، پاییز ١٣٩٢، صفحه ١٢٥-١٤٣) ــ ابراهیم پور، مصطفی، مرادی، محمود، مبینی، یعقوب (١٣٩٤) تأثیر دوسوتوانی سازمانی بر عملکرد صنایع تولیدی: بررسی نقش پویاییهای محیطی، انجمن علوم مدیریت ایران ، دوره ٩، شماره ٣٦، زمستان ١٣٩٣، صفحه ٥٣-٧٦ منابع لاتین __Berends, H."