چکیده:
پژوهش حاضر باهدف شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به برند بانکی انجام گرفت . برند نیز به عنوان رکن و اساس بازی رقابتی امروز، عنصری است که باید به دقت تعریف ، ایجاد و مدیریت شود تا سازمان و شرکت ها بتوانند با تکیه بر این ستون خیمه گاه کسب وکار خود، سودآوری هر چه بیشتر را رقم بزنند. برندها میتوانند ویژگیهای شخصیتی مشابه انسان به خود بگیرند. شخصیت مناسب برند میتواند فرد را به برقراری یک رابطه عمیق با برند تشویق کند. در این تحقیق سعی شده است که نقش تصویر کیفیت خدمات و شخصیت برند در وفاداری مشتریان موردبررسی قرار گیرد. پژوهش حاضر ازنظر هدف ، کاربردی و ازنظر روش جمع آوری داده ها توصیفی – تحلیلی محسوب میگردد. جامعه آماری تحقیق مشتریان شعب بانک کشاورزی در ارومیه میباشند. داده های لازم با پرسشنامه ٢١ سوالی از ٤٥٨ نفر از مشتریان (نمونه نامحدود) جمع آوری شد. جهت اندازه گیری متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی آن توسط اساتید تایید شد. همچنین جهت تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که برای تمامی متغیرهای تحقیق بالاتر از ٠/٧٠ بوده و از پایایی مطلوبی برخوردارند. برای آزمون مدل از نرم افزار Spss استفاده شد. نتایج تحقیق بیانگر این است که تصویر کیفیت خدمات و شخصیت برند در ایجاد وفاداری در مشتریان نقش اساسی ایفا میکنند.
خلاصه ماشینی:
"جدول ١: ضریب آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق متغیر آلفای کرونباخ وفاداری به برند /817 شخصیت برند /801 تصویر کیفیت خدمات /876 نتایج به دست آمده بیانگر این است که پرسشنامه از پایایی مطلوبی برخوردار است .
Keywords: Quality, Service Quality Image, Brand Personality, Brand Loyalty کیفیت آن از دو بعد فنی و عملکردی مورد ارزیابی مشتری قرار میگیرد؛ که بعد فنی شامل نتیجه واقعی خدمات و بعد عملکردی شامل نحوه ارائه خدمات است .
تحقیق در بخش های دولتی و خصوصی نشان میدهد که کیفیت خدمات ادراکی در رضایتمندی مشتری، تکرار مراجعات ، تبلیغات مثبت دهان به دهان و منافع استراتژیک نقش دارد؛ بنابراین درک ادراکات مشتری از کیفیت ، زمانی که سازمان به سمت عواملی که برای مشتری مهم هستند، حرکت میکند مهم هستند.
این مفهوم نقش مهمی را در ایجاد منافع بلندمدت برای شرکت ایفا میکند، زیرا مشتریان وفادار نیازی به تلاش های ترفیعی گسترده ندارند، آن ها باکمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت برند موردعلاقه خود بپردازند.
بر این اساس پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این سوال است که تصویر کیفیت خدمات و شخصیت برند چه نقشی در وفاداری مشتریان به برند بانکی می توانند داشته باشند.
در این تحقیق سعی شده است که نقش تصویر کیفیت خدمات و شخصیت برند در وفاداری مشتریان موردبررسی قرار گیرد.
نتایج تحقیق بیانگر این است که تصویر کیفیت خدمات و شخصیت برند در ایجاد وفاداری در مشتریان نقش اساسی ایفا میکنند."