خلاصه ماشینی:
"به سخن دیگر،چارچوبی عام برای نگریستن به ارزش کاری که موسسه در ارتباط با دیگران انجام میدهد فراهم میکند که موضوعی است مستقل از اینکه موسسه در واقع چه ساختاری دارد.
*در سمتگیری به سوی زنجیره ارزش، مقیاسهای کلیدی عملکرد آنهایی هستند که فعالیتها را با توجه به استراتژی،به گونهای هماهنگ و مرتبط میسازند که ارزش به مشتریان منتقل شود.
این مقیاسها اصلیترین مبنا برای حمایت فعالیتهای گروههای چندوظیفهای است که ادارهکننده بیشتر موسسهها خواهند بود.
ترکیب چهار مقیاس بهای تمام شده،زمان،کیفیت،و خدمات زبان مشترکی برای حسابداری مدیریت خواهد بود که به افراد سازمانی اجازه میدهد نتایج تلاشهای خود را ببینند و برای آن پاسخگو باشند.
در زنجیره ارزشی که چارچوبی مشتری- محور دارد،محور سیستمهای جدید حسابداری مدیریت و چهار مقیاس عملکرد آن،بر بهبود مداوم و مهندسی مجدد فرایند توجه دارد."