خلاصه ماشینی:
"(14) لذا،هر چه که ما از فرد انتظار داریم در رفتار خود برای انتخاب واستفاده از پوشاک تغییر ایجاد کند، به همان نسبت باید شرایط تغییر را در عموم افراد جامعه بیشتر اشاعه دهیم و از طریق رسانههای جمعی ترویج نماییم تا میزان مقاومت یکایک افراد کاسته شود.
دراین جریان، رسانههای جمعی به عنوان مبداء ارتباط، میتوانند سطح شناخت را در زمینههای زیر ارتقاء دهند: -انواع طرحها و مدلهای پوشاک محلی و بومی - تشریح آثار روانی نوع پوشش بر انسان - نقش پوشاک درمناسبات اجتماعی -جایگاه مد و طراحی پوشاک در بستر فرهنگی جامعه - نتایج غیربهداشتی استفاده از پوشاک نامناسب -چگونگی تشخیص پوشاک مرغوب و با کیفیت - تفکیک قایل شدن میان ارزش مادی پوشاک و منزلت اجتماعی - تفاوتهای استفاده از پوشاک درحریم خصوصی با فضای عمومی -حفظ و نگهداری پوشاک شناخت درباره هر کدام از موارد مذکور باید با ایجاد انگیزههای لازم توأم گردد، تا میزان علاقه و تمایل مردم برای بهبود جریان فرهنگی پوشاک افزایش یابد.
متقاعد سازی فرآیندی است که درطی آن کوشش میشود تا نگرش دیگران تغییر یابد و چون نگرشها در بردارنده درجاتی از عناصر شناختی، عاطفی و رفتاری هستند، بنابر این، هرگونه تغییر در نگرش که در نتیجه ترغیب سازی پدید آید، به ضرورت -مستلزم دستکاری و تحول دراین عناصر خواهد بود نکات مورد توجه برای انجمادزدایی، طبق قواعد متقاعد سازی عبارتند از: 1- اگر پیام توسط افرادی که در نزد مخاطب از پرستیژ بالایی برخوردارند ارایه شود یا استدلال شده، به منبع معتبری نسبت داده شود، پذیرش ارتباط متقاعدساز، از سوی مخاطب بسیار سریعتر است."